hagstorlek

I

indigo95

Vet ni om det finns någon lag på hur stor hage man måste per häst ?ex 2 hästar måste minst ha 1 hektar??? :confused: Nyfiken :smirk:

Sv: hagstorlek

Däremot rekommenderas 1 ha per häst för bete har jag för mig, men det är absolut inget krav. :cool:

Sv: hagstorlek

Vi har drygt 1 ha mark och en fjording och en minishettis på det. Båda två är ju lättfödda och äter inte så mycket som 2 "normalstora" ridhästar skulle göra, så det räcker gott och väl för oss. I år har det växt väldigt bra på vårt gärde så vi har fått in tillräckligt med hö för att det ska räcka till dem i vinter också, och så får de beta återväxten.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Luff
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: jemeni
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka