Haginsläpp

P

Petgab

Är det någon som har en bra recept på ett bra fungerande haginsläpp. Dvs hur håller man ett insläppet från att få en massa lera och hästskit. Vi har lagt 20 ton grus i insläppet men ändå blir det lerigt och gyttigt, vi skyffla insläppet med jämna mellarum med ett schaktblad. Tack och Glad Påsk Peter

Sv: Haginsläpp

Du måste lägga något under gruset också.
Vi använder uttjänta plastviror från pappersbruket.
Då "försvinner" inte gruset på vägar o dyl.

Virorna släpper genom vatten.
Markduk av det grövre slaget fungerar säkert också.

Sv: Haginsläpp

Är det någon som har en bra recept på ett bra fungerande haginsläpp. Dvs hur håller man ett insläppet från att få en massa lera och hästskit. Vi har lagt 20 ton grus i insläppet men ändå blir det lerigt och gyttigt, vi skyffla insläppet med jämna mellarum med ett schaktblad. Tack och Glad Påsk Peter
Vägduk som man har under ytskiktet på vägar. Kolla med någon firma som håller på med vägar i krokarna (lastbilscentraler eller liknande) och se om de kan sälja lite markduk åt dig. Jag fick 6'12 meter för 200 spänn:D

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 561
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 225
Senast: Yrsel
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 714
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Fas vid 6 år
  • Den rosa bildtråden