Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför går du runt med hästen i hagen? Går du runt och den följer efter, eller leder runt den?När jag går runt med hästen i hagen kommer den lilla hästen och börjar bråka med den stora. Det slutar med att jag får gå ur hagen för att dom har en så späns stämning. Hur kan man träna bort det här?
När jag går runt med hästen i hagen kommer den lilla hästen och börjar bråka med den stora. Det slutar med att jag får gå ur hagen för att dom har en så späns stämning. Hur kan man träna bort det här?
Den lär inte bli säkrare med omgivningarna för att du leder runt den i hagen istället för låta den upptäcka hagen själv. Dela hagen om de inte fungerar tillsammans.jag leder runt hästen i hagen för att den är ganska osäker med omgivningen. Dels för att den ska få känna mig och för att jag ska få känna den. Det funkar jätte bra mellan oss men det är den lilla hästen som kommer och ska bråka med den stora. Även om någon annan leder den lilla. Den lilla har som övertaget. Den stora får inte gå var som helst i hagen och det är ofta den lilla biter och sparkar den stora.
Varför tror du att han blir tryggare för att du leder honom i hagen som han känner till, är det dig han inte litar på?hästen är osäker å då går jag med den i hagen istället för att gå runt med den på en stig eller liknande just nu. Hagen känner han till och är trygg i.
Ta in den mindre om det inte finns en inhägnad ridbana du kan hålla till på om det är ok med ägaren, gör inget med hästarna som inte är ok med ägaren som känner dem bäst, oavsett vad du själv tror att du klarar av.Jag sköter bara om dessa hästar. Jag vill få ett band mellan mig och hästen och det har jag fått genom att gå med han i hagen. Vi gör olika övningar osv. Men eftersom han är ganska pigg av sig och så så tycker inte ägaren att jag ska gå med han utanför hagen. Men jag känner att jag kan kontrollera han.
Du har fått ett tips, sära på dem.uppenbarligen pratar jag med ägaren. Men eftersom ägaren vill man ska vara i hagen tänkte jag om ni hade något tips på hur man hade kunnat göra. Det är två hagar som är i anslutning med varandra funderar på om man kan dela upp dom just när jag tränar med den stora