Hästskötarutb. som vuxen

Rosett

Trådstartare
Nån som gått en sån? I såfall var? Såg att åtminstone ett naturbruksgymnasium har en distansutbildning till hästskötare. Nån som läst på distans?
Hur lång var den, fick ni från CSN och vad hade ni för kurslitteratur?
 
Senast ändrad:
Sv: Hästskötarutb. som vuxen

Jag läste som vuxen, på distans. Det var ett år, fick CSN och kurslitteraturen var den vanliga "hästskötarlitteraturen", Hästhållning i praktiken, hästens biologi eller vad den hette, nån häst-näringslärabok och nån hästavelsbok.
 
Sv: Hästskötarutb. som vuxen

Hur fungerade det med redovisningar och prov? Var det några samlingar på plats eller helt på distans?

Jag antar att det är studier på gymnasienivå, eller finns det distansstudier på universitets/högskolenivå?
 
Sv: Hästskötarutb. som vuxen

Det jag läste var eftergymnasial, men på den nivån ungefär ändå.

Vi hade en träff per månad, 3-5 dagar. Boende fick vi fixa och bekosta själva för träffarna. Träffarna var såklart mycket praktiskt men även föreläsningar.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 109
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 472
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp