Hästprylar på de mest oväntade ställen

Wifi

Trådstartare
När däckfirman bytte däck hittade de en hackamore i mitt fack där jag förvarar mina bultar, på sidan av bagageutrymmet.
På vilka oväntade ställen har ni hittat era hästprylar?
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Halmstrå i diskmaskin-silen. Hur tusan dessa kommer dit fattar jag inte.:D
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Ett bett i skrivbordslådan bland alla viktiga papper :p
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Bett och temp i handväskan är ju en klassiker. :p
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Min sadelkammare är under konstruktion, så hästgrejerna är lite överallt. En loksele i vardagsrummet, några sadlar i gästrummet, lite prylar i garaget, lite i skafferiet :o och en hel del i förråden. I hallen trängs jackorna och skorna med träns, pälsglans och två omgångar skydd. I stugan hänger det bett i gardinstången, så jag inte ska tappa bort dom :D
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Som sannt hästfolk ska har jag självklart kniv, grimskaft och oftast en extra grimma i bilen också. Man vet aldrig..
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Ps. Jag har masor av broddar i tvättstugan, men det är "ju" logiskt, för man plockar ju ur fickorna innan tvättningen...
Samt att det ligger benskydd i hallen.
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Broddar i kökslådan där kokböckerna bor. Undrar varför jag kom fram till att de skulle ligga där?
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Jag hittade en gammal hästsko på en meters djup när vi grävde i trädgården.
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

I hittelådan med allehanda barnkläder på barnens dagis låg en dag mina varma trefingervantar som jag har i stallet på vintern...

Sen brukar jag ibland handla hästskor och kan då gå omkring med hästskor i handväskan några dagar innan jag fått dem på plats i stallet. Listan kan göras lång...:D
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Jag har ett bett hängande på elementet i badrummet och en nosgrimma liggande i en "viktig-papper-låda".
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Det ligger ofta höstrån på sovrumsgolvet hos mig.. Vilket kan förklaras med att jag har ett skåp fullt med hästgrejer där. Plus nån låda på golvet där alla saker som inte får plats i skåpet ligger.

Det bara blev så när jag tog hem alla mina hästsaker från stallet när min medryttaponny togs bort i somras. Har inte hittat nån ny häst ännu så alla saker bara ligger och väntar - det är ju bra att ha dem där så att man hittar det sen när det behövs! :)
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

Säkerhetskontrollen på flygplatsen tyckte vi hade något konstigt i handväskan (väska med många fack). Efter mycket grävande hittade vi en hovkrats :D
 
Sv: Hästprylar på de mest oväntade ställen

De roligaste fynden gjordes nog av när en (icke hästkunnig!) kompis skulle "rensa" min väska någon gång i högstadiet. :D Då hittades följande (kan ha glömt något, det var trotts allt några år sedan!):

- "Ett tvinnat hundkoppel"
- "En jättekonstig mockaper av plast med en hård borste och metallkrok"
- "En burk med 500 jättesmå hårsnoddar"
- "Ett papper med massa konstiga spalter med bokstäver och obegripliga meningar"
- "Ett par handskar med märklig förstärkning på två av fingrarna"

Undra vad det kan ha varit för saker? :grin:

(Rätt svar: Grimskaft, hovkrats, 500-packs burk med silikon-mansnoddar, dressyrprogram och ridhandskar)

Den händelsen skrattar jag fortfarande gott åt kan jag säga :laugh:
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 058
Senast: MML
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
567
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp