Hästens utfodring

S

snofflan

Har precis köpt boken "Hästens utfodring" av Christina Planck. Någon som vet om den är något att ha?? Kom nämligen på att det väl finns en annan bok som hon skrivit tillsammans med en man. Denna kanske är bättre?? Vill gärna veta vad ni tycker om "Hästens utfodring", om den är tillräckligt uppdaterad och har bra tillförlitligt innehåll, eller om ni istället tycker att jag ska införskaffa den andra boken. Annars lämnar jag nämligen tillbaka den. Därför vill jag gärna ha snabba svar!!
 
Sv: Hästens utfodring

Är det verkligen ingen av alla foderentusiaster här som kan hjälpa mig??? :(
 
Sv: Hästens utfodring

Jag är nöjd med den boken, sen om den andra är bättre vet jag inte.
Vi använde Hästens Utfodring i skolan, så jag antar att den är tillförlitlig!


-LadyBlue-
(som inte är någon foderexpert)
 
Sv: Hästens utfodring

Jag tycker den är bra, den är ganska basic.
Bra om man är nybörjare att inte få för mycket invecklade och noggranna förklaringar på allt.

När man har lite mer kunskap och kött på benen är "Hästens Näringsbehov och Utfodring" av samma författare bättre.

Där förklaras matsmältningens och ensileringens processer mer, och det är inte så mycket rena foderstatsberäkningar med. Den är mer fördjupande, helt enkelt.
 
Sv: Hästens utfodring

Tack så jättemycket för era svar!! :bow:

Då behåller jag den och önskar mig den andra i julklapp :idea: .
Tack än en gång!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 955
Senast: Twirro
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 886
Senast: Roheryn
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 869
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp