Hästens förväntade foderkonsumtion

A

Anibah

Heter tabell 27 i SLU:s foderhäfte. Jag undrar om kroppsvikten skall räknas som hästens förväntade vuxenvikt eller hästens faktiska vikt. I till exempel fallet med ettåringar blir ju resultatet sex till nio kilogram grovfoder om man räknar med vuxenvikt, men fyra till sex kilogram grovfoder om man räknar med nuvarande vikt. :confused:
 
Sv: Hästens förväntade foderkonsumtion

Men det står ju förväntad foderkonsumtion/100kg kroppsvikt och i tabellen har dom ju raddat upp 6 12 18 24 mån ålder
 
Sv: Hästens förväntade foderkonsumtion

föl/unga hästar beräknas efter vad dom ska väga när dom vuxit klart...Inte vad dom väger just för tillfället.
 

Liknande trådar

B
Ekonomi & Juridik Hej, Jag är lite nyfiken på vad ni har för rutiner i era stall. Till exempel privat stall,försäljningsstall, och inackoderingsstall. Och...
2
Svar
21
· Visningar
3 638
Senast: NBK
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Kaki
·
B
Foder & Strö jag sitter och knåpar på ett arbete och har gjort en hel del, inte skrivit allt klart, men det känns som att något fattas.. detta har...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Jag har i början av aug fått hem min nya häst. Hon var ganska tunn när hon kom och fick genast gå ut på dygnet-runt-bete. Hon la på sig...
Svar
15
· Visningar
2 652
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp