Hästar med trög

mysko

Trådstartare
mage är frågan?
Om en häst är hård i magen sak man ju ge linfrö, vetekli och betfor m.m och då funderade jag på att äpplen rör ju om i magen
Och då till frågan:
Kan man inte blanda ut betforn med äppeljouise ist för vatten?
Några synpunkter på det?
 
Sv: Hästar med trög

mysko skrev:
mage är frågan?
Om en häst är hård i magen sak man ju ge linfrö, vetekli och betfor m.m och då funderade jag på att äpplen rör ju om i magen
Och då till frågan:
Kan man inte blanda ut betforn med äppeljouise ist för vatten?
Några synpunkter på det?


:confused:
:confused:
Är det ingen som har prövat det???
Ingen som vet om det funkar?
 
Sv: Hästar med trög

Har ingen annig om det går. Men du menar väl utspäd äppel juice inte koncentrerad?. Men om du är ute efter äppel saften så är det väl bättre att ge ett riktigt äpple. Äppel juicen innehåller ju en massa annat som kanske inte är bra för hästen.
 
Sv: Hästar med trög

Jag vet inte hur det är med hästar ,men med människor som har trög mage och man ger linfrön eller vetekli krävs det stora mängder vatten(vätska) till, för annars har det motsatt effekt.
Ang äppejuicen, så "gammalt tillbaks", så blandade alltid min mormor en hink med saft åt hästen, vet inte vad det var för saft, och inte mådde den dåligt utav det iaf.....
Kommer ihåg att det var mycket populärt!
 
Sv: Hästar med trög

Jaha så det har utövats innan iaf :D trorts hemligt innehåll.
Jag menar utspädd äppeljouise till att lösa upp betforn ist för att ge en massa äpplen

Ska testa för det kan ju iaf inte vara farligt :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 510
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp