Hästägare som söker medryttare hela tiden?

Flamman3

Trådstartare
Jag är på jakt efter en medryttarhäst, och har svarat på en annons med en häst som verkar passa mig.
Dock har denna häst varit ute på annons många gånger under det senaste året, men jag vet ju hur svårt det är att hitta en bra medryttare och tvärtom:)

Nu letar jag medryttarhäst och svarade på denna häst, hästen va halt för tillfället och skulle utredas igen om 3 veckor, vi skulle höras av efter det.
Jag smsade med tjejjen om detta för ett par dagar sen.

Idag ligger annonsen ute igen?!
Om att hon söker medryttare och det står ingenting om att hästen är oridbar för tillfället.

Nu känner jag mig lite illa till mods, när vi bestämt att jag sak koma och prova om några veckor och hästen inte ens är ridbar, ska man backa ur?
Eller är detta vanligt att man gör såhär?
 
Det kan ju vara så att hästägaren har haft lite otur med de medryttare som hen har haft. Du vet ju att du är seriös men det vet ju inte Hen än. Ta och prova för att se om det kan vara något för dig, häng inte upp dig på annonsen för ni har ju inget bestämt än.

Hoppas det är en trevlig häst och människa! Lycka till!
 
@Flamman3 På vissa annonssidor kan man lägga in att annonsen skall flyttas upp högst upp i listan med jämna mellanrum. Har sett både saluhästar och medryttarannonser som ständigt flyttas upp. Sedan är det ju som du själv och Maqurell skrev, det är inte lätt att hitta rätt och man vet inte innan hur seriös någon är. En bekant gjorde misstaget att plocka bort annonsen när den tilltänkta medryttaren provridit och sagt ja, dagen efter ändrade hen sig och min bekant fick betala en ny annons.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 394
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 707
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 422
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp