S

Speedster

Någon som har provat eller hört talas om ett te till hästar som heter "Pompano Blue Grass"? Det ska visst vara bra för gallor och slemhinne problem. Men jag undrar om det verkligen funkar? Tet ska man hälla i hästens vattenkopp så att den får i sig det.
Någon som har provat det? Resultat?
 
Sv: Häst Te?

Jag har hört talas om det och tom gett det till min pålla med luftvägsproblem. Lokala hästsportbutiken här i stan säljer det.
Nu var det något år sedan jag gav det och jag köpte bara en omgång. Gav både te och pulver. Te var ju lite besvärligt, man fick stå och koka flera ggr i veckan. ;) Jag hällde det dock ej i vattenkoppen, utan i maten.
Resultat då...nja, jag kunde inte märka någon skillnad direkt, men som sag, gav bara en omgång som räckt ett par veckor och i regel behövs det ju längre kurer för att uppnå resultat.
 
Sv: Häst Te?

jag vet faktiskt inte var vi köpte det, eller fick det. det var min pappa som såg det någonstans eller kände han den som gjorde det för vi har några påsar. hade glömt bort dom men hittade dom igår när jag grejade i stallet.
 
Sv: Häst Te?

vi hade visst köpt det i en hästaffär i jönköping, var dock ett tag sen..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 606
Senast: MiniLi
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Murray
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp