Häst som inte går igenom vet bes Köpa?

annso80

Trådstartare
Hej alla trevliga bukefalister!

Det är såhär att vi har ett varmblod på foder som vi nu fått förfrågan om att köpa..Vi tycker otroligt mkt om honom och han är en urgo..men kan bara användas till promenadridning..Vet att han inte går igenom vet besiktning pga en gammal skada? på benet, men han visar ingen hälta men skulle säkert göra på böjprov..
Vi har haft ute massör och han hade ont i kroppen , men är efter bara tre behandlingar mkt mkt bättre, reagerar inte alls lika mkt, och är mjukare att rida och mer avslappnad..:smirk:
MEN behöver lite stöd o råd , Vill ju köpa honom men är samtidigt rädd att han ska få tillbaka problemen osv..och vi måste ta det svåra beslutet..SAmtidigt känner jag att det finns så många hästar till ungefär samma pris som är FRISKA!!!Åsikter,.
 
Sv: Häst som inte går igenom vet bes Köpa?

Du verkar ha tänkt till själv ju;)

Min rekommendation är att du söker en frisk häst som har förutsättningar för att kunna arbeta många år även hårt. Har du otur och köper denna kan det bli många dyra veterinärbesök framöver. Säger inte att det kommer att bli det men risken är större. Försök ha tålamod och köp en häst som är hel och fräsch;)
 
Sv: Häst som inte går igenom vet bes Köpa?

Tack så jättemkt för svaret...:bow:

Jo har funderat en hel del, men det är så svårt bara att man fäster sej så vid dom små liven...Vill ju inte att han ska bli en vandringspokal heller...men samtidigt är ju inte det en anledning att köpa honom..:cry: Det är mkt tid och pengar...annars hade det redan varit klart ..Men vi får se, medryttaren på honom vill ha honom men vill itne betala det han kostar eftersom det är mkt jobb på honom, utan tycker då han ska ges bort till oss/henne..:crazy:
 
Sv: Häst som inte går igenom vet bes Köpa?

Tänk också på att du troligtvis får reservationer i föräkringen vilket resulterar i ännu högre kostnader om något skulle hända. Inte roligt att stå med en häst som är i behov av vård och inte kunna betala det.
 

Liknande trådar

Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 336
Senast: Madick
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 697
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 013
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp