S
stina23
Någon som har erfarenhet om det går eller har de ihjäl varann??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att säga, det är så mycket som spelar in: har de gått med hingst tidigare, finns det andra hästar i närheten som kan ge upphov till konkurrens, hur de är som individer etc. Att ha hingstar ihop brukar annars gå bra om de känner varandra och har ett "normalt" hästspråk. Skulle nog pejla av läget litet innan jag släppte ihop dem t.ex. genom att ha dem i angränsande hagar eller boxar och se hur de beter sig. Tyvärr har ju många hingstar fått gå ensamma, (varför förstår jag inte eftersom det brukar gå utmärkt att ha dem med valcker, dräktiga ston eller andra hingstar så de får vänja sig från början), vilket gör att risken finns att de har ett stört beteende i kontakten med andra hästar.Någon som har erfarenhet om det går eller har de ihjäl varann??
Svårt att säga, det är så mycket som spelar in: har de gått med hingst tidigare, finns det andra hästar i närheten som kan ge upphov till konkurrens, hur de är som individer etc. Att ha hingstar ihop brukar annars gå bra om de känner varandra och har ett "normalt" hästspråk. Skulle nog pejla av läget litet innan jag släppte ihop dem t.ex. genom att ha dem i angränsande hagar eller boxar och se hur de beter sig. Tyvärr har ju många hingstar fått gå ensamma, (varför förstår jag inte eftersom det brukar gå utmärkt att ha dem med valcker, dräktiga ston eller andra hingstar så de får vänja sig från början), vilket gör att risken finns att de har ett stört beteende i kontakten med andra hästar.
Svårt att säga, det är så mycket som spelar in: har de gått med hingst tidigare, finns det andra hästar i närheten som kan ge upphov till konkurrens, hur de är som individer etc. Att ha hingstar ihop brukar annars gå bra om de känner varandra och har ett "normalt" hästspråk. Skulle nog pejla av läget litet innan jag släppte ihop dem t.ex. genom att ha dem i angränsande hagar eller boxar och se hur de beter sig. Tyvärr har ju många hingstar fått gå ensamma, (varför förstår jag inte eftersom det brukar gå utmärkt att ha dem med valcker, dräktiga ston eller andra hingstar så de får vänja sig från början), vilket gör att risken finns att de har ett stört beteende i kontakten med andra hästar.