ha medryttarhäst ?

L

liinizzz

hej
jag har ridit i ca 2-3 år. Tycker ni att jag kan ha en medryttarhäst ca 1-2 dar i veckan. Jag kan hämta i hagen, släppa ut i hagen, rykta, mocka, fodra mm.
I ridningen kan jag skritta, trava, galoppera, hoppa lite (ca 40-50 cm) och lite skänkelvikning.

:idea:
 
Sv: ha medryttarhäst ?

hej
jag har ridit i ca 2-3 år. Tycker ni att jag kan ha en medryttarhäst ca 1-2 dar i veckan. Jag kan hämta i hagen, släppa ut i hagen, rykta, mocka, fodra mm.
I ridningen kan jag skritta, trava, galoppera, hoppa lite (ca 40-50 cm) och lite skänkelvikning.

:idea:


Det där handlar egentligen om utbud och efterfrågan, klart du skulle kunna ha en medryttarhäst ett par dagar i veckan, alla är vi ju barn i början ;)
Det handlar snarare om att hitta någon som inte har så höga utbildningskrav hos medryttaren. :smirk:
 
Sv: ha medryttarhäst ?

Tycker det beror lite på ålder och mognad... på din beskrivning låter det som att du inte kommit så långt att du kan arbeta hästen utan mer hantera gångarterna.
Tror inte att det är det svar du vill ha., men jag hade väntat något år till- tror det är lättare om du har kommit lite längre med din ridning att få napp från någon hästägare..
Lycka till!!
 
Sv: ha medryttarhäst ?

Tycker det beror lite på ålder och mognad... på din beskrivning låter det som att du inte kommit så långt att du kan arbeta hästen utan mer hantera gångarterna.
Tror inte att det är det svar du vill ha., men jag hade väntat något år till- tror det är lättare om du har kommit lite längre med din ridning att få napp från någon hästägare..
Lycka till!!

Fast man kan ju vara väldigt mogen och lättlärd trots att man inte har ridit så länge :confused:

Har hon bara tur och hittar ett stall där hon kan få lite hjälp, så kan jag inte se nån anledning till varför hon skulle behöva vänta i några år?
Jag själv började min "ryttarkarriär" i ett travstall med en massa travare och ponnysar, ägarna hjälpte mig och visade hur jag skulle göra och jag lärde mig med tiden :idea:
 
Sv: ha medryttarhäst ?

Beror ju jättemycket på häst och hur pass mycket dina föräldrar hade tänkt ställa upp. Många stall kräver juh faktiskt att man ska vara över 15 för att överhuvudtaget få vara i stallet utan någon vuxens sällskap... Sen vill ju många hästägare ha betalt, och jag vet att när jag var i den åldern hade jag inte direkt några tusenlappar på kontot...

Men hittar man något litet ställe med andra engagerade och en hästägare som kanske har en liten snäll lugn ponny som inte kräver så mycket, då är det juh perfekt med en liten ryttare som dig! Men har man däremot en virrpanna till pålle (som jag har, suuck.) så ska man nog inte släppa upp någon som inte har lite mer erfarenhet, man har juh ändå ett visst ansvar som hästägare...
 
Sv: ha medryttarhäst ?

Jag tycker att det låter som om du skulle passa bra att bli skötare åt någon privathäst, få lära dig allt som sker i stallet och kanske rida lite under överseende av ägaren till att börja med. Sen kan du ju gå vidare därifrån...

Att bli medryttare är ju ett stort ansvar, som hästägare vill jag ju att min medryttare ska kunna klara av det mesta som uppstår med hästen i stallet de dagar hon är där. ( Och veta när det är dags att ringa mig om det är något hon inte klarar av förstås )

Det är ju dessutom gratis att vara skötare, till skillnad mot medryttare ( finns naturligtvis m.ryttare som ej betalar, jag vet, men om man ska jämföra ...) Vilket ju kan vara en fördel :D
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 222
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp