H-vetes j-la skit!!!

Kratus

Trådstartare
Så tänkte jag igår när jag fixade iordning i stallet i går kväll. :devil:
Jag mockade, vägde upp hö och fyllde vatten i hinkarna. Fast när jag kom till min hästs vattenhink så rann det så förbannat mycket vatten från den sen när jag bar. Sååå mycket tyckte jag inte att det skvalpade. Nej, precis... En spricka :eek: på den platta sidan. Hur sjutton har det gått till? :confused:

Hur sjutton skulle han nu få vatten under natten? :crazy:
Började iaf med att gå och fylla vatten i hagen. Inga fräscha hinkar någonstans, inte ens att de skulle bli det efter disk. Allt har hunnit stänga. *panik*

Men till slut så hittar jag iaf en metallbunke modell större (13L ca). :bump:

Hästarna kommer in vid 21.15 pga av vädret och vid halv 11 så får dom sitt natthö, ingen har druckit något.
På morgonen så är det bara gammelgubben som druckit och då endast halva sin hink. *suck*

Sv: H-vetes j-la skit!!!

Va länge hästarna är ute... då har våra fått kvälls mat och sover...

Men du de är säkert vana vid det... när går de ut på morgonen??

Se det inte som kritik det är inte menat så hajjade bara till att det är så olika från stall till stall.

:)

15 timmar om jag räknade rätt, fan vad bra :)

*klapp på huvudet*
lugn, lugn, det finns fler hinkar här i världen. Du ska se att den har kommit till ett bättre ställe nu, där alla hinkar springer runt och är glada och lyckliga.

Våra går ute mellan 7:30- 16:30 på vintern och till kvällsfodring på sommaren om det inte är mycket flugor då de går ute på natten och är inne på dagen...
detta hade ju inte med ämnet att göra egentligen men jaja nu har jag ju skrivit i alla fall...:o

tur att vattnet räckte till hästen i alla fall. :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka