H**ks ponnysadel?

Tussinussen

Trådstartare
Hej
Hade postat detta under Utrustning men fick rådet att posta här i stället :idea:

Vad har ni att säga om H**ks westernsadel till ponny? ja jag FÖRSTÅR att det inte är bästa Made in USA kvalité men är den okej till barn som bara ska lulla runt på lilllurvisen utan några större anspråk? Jag vill helt enkelt att de ska ha lite mera att hålla i när det känns ostadigt, samt att sonen har pratat sig varm om cowboys...och vem vet det kanske blir Westernentusiaster av dom :)

Sen blir jag inte klok på westernstorlekar - vad ska man ha i tumstorlek till en B-ponny (122 cm) och barnrumpor (5-åring och 7-åring)?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: H**ks ponnysadel?

Om du går in på en westernsida och undrar om Höökssadlarna för western är bra så lär du bli besviken. Deras billiga sadlar är riktigt skräp, även om du bara vill ha något att hålla sig i. Det är lite som att gå in på Harley Davidson´s hemsida och undra om det är ok att köra en eu-moppe om man bara vill köra på småvägar.

Om du går in på en westernsida och undrar om Höökssadlarna för western är bra så lär du bli besviken. Deras billiga sadlar är riktigt skräp, även om du bara vill ha något att hålla sig i. Det är lite som att gå in på Harley Davidson´s hemsida och undra om det är ok att köra en eu-moppe om man bara vill köra på småvägar.

I'll take that as a no then :crazy:

men storlekar då? är en 10" sadel en bra B-ponny/barnstorlek?

det där med storleken vet jag inte... Men om dom bara skall ha något att börja med och inte rida varje dag i den är en sadel från hööks helt OK i mina ögon. Jag började med en billig skräp sadel för 1200 kr och nu har jag bytt upp mig till en bättre sadel för sisådär 10.000kr.:d Om man bara vill känna på western ridningen är en sådan sadel helt OK som sagt. Man måste få känna på att det är något man vill fortsätta med innan man köper de dyra sakerna så dom inte bara ligger oanvända sedan... Lite dumt när det ev. är mycket pengar. :angel:

Lyckat till med storleken. Ev. kan man ju ringa dit och fråga :idea:

MVH
Malin Andersson

det där med storleken vet jag inte... Men om dom bara skall ha något att börja med och inte rida varje dag i den är en sadel från hööks helt OK i mina ögon. Jag började med en billig skräp sadel för 1200 kr och nu har jag bytt upp mig till en bättre sadel för sisådär 10.000kr.:d Om man bara vill känna på western ridningen är en sådan sadel helt OK som sagt. Man måste få känna på att det är något man vill fortsätta med innan man köper de dyra sakerna så dom inte bara ligger oanvända sedan... Lite dumt när det ev. är mycket pengar. :angel:

Lyckat till med storleken. Ev. kan man ju ringa dit och fråga :idea:

MVH
Malin Andersson

Tack!
Ja det känns fel att lägga ut mycket pengar på något som barn ska ha i nåt år.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka