Gymnasiearbete kopplat till samhällsvetenskap och häst?

linnlarssonn

Trådstartare
Ja det är då dags för mig att inleda mitt gymnasiearbete. Skulle vilja koppla mitt arbete till hästarna och hästmänniskor. Går samhällsvetenskap med inriktning beteendevetenskap så arbetet kommer väl handla om något som har med psykologi eller liknande att göra. Har funderat mycket på det nya samtalsämnet om vikthets och skönhetsideal kopplat till stallet och tycker detta är intressant. Finns det någon annan som har lite koll på andra intressanta "problem" eller ämnen inom hästsporten som man kan diskutera i ett beteendevetenskapligt perspektiv? :)
 
Finns en del spännande avhandlingar kring just "hästtjejer". Jag själv skulle också tycka att det var intressant att titta på hur det sociala och grejen kring ridskolan förändrats genom att intervjua personer i alla möjliga åldrar som hängt i stall som unga. Att titta på hur de pratar kring dagens unga som rider, eller nåt.

Hästbloggar är också intressant och relativt lätta att undersöka. Kanske kopplar till vikt/ideal?

Ännu ett tips är att söka på google scholar, och i den sökmotorn söka på typ häst ideal tjejer och liknande för att hitta nåt kul att utgå från.
 
Finns en del spännande avhandlingar kring just "hästtjejer". Jag själv skulle också tycka att det var intressant att titta på hur det sociala och grejen kring ridskolan förändrats genom att intervjua personer i alla möjliga åldrar som hängt i stall som unga. Att titta på hur de pratar kring dagens unga som rider, eller nåt.

Hästbloggar är också intressant och relativt lätta att undersöka. Kanske kopplar till vikt/ideal?

Ännu ett tips är att söka på google scholar, och i den sökmotorn söka på typ häst ideal tjejer och liknande för att hitta nåt kul att utgå från.
Intressanta tankar! Ska klura vidare på det :)
 

Liknande trådar

Träning Plockat från tråden om favoritfilmer på Dressyrgnägg Flash frågar ang heike Kemmers ritt i küren Aaachen Nej det är inte det jag...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
19 761
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp