GVFÖ 2024

När man själv vet att man lätt blir kär, borde man väl ha blivit lite "van"? Och alltså veta att de där lättväckta känslorna säger mest om en själv?
Sant! Men han verkar ju gå all in varje gång, tydligen med samma resultat eftersom han till slut hamnade i det här experimentet.

Det var en konstig scen kring det där vid vigseln också. Jimmis och Linneas mammor satt och pratade och nån av dem tog upp det här att Jimmi var så glad och visade så tydligt för Linnea vad han kände, medan hon höll tillbaka. Och sen fortsätter Jimmis mamma med Så nu är det viktigt att han bara fortsätter och fortsätter och fortsätter så att hon känner sig trygg. Och LInneas mamma håller med.🤷‍♀️
 
Jag har inte fått grepp pm någon riktig än. Tycker de flesta verkar ganska trista och Jimmi är hemsk 😅
Känns då fruktansvärt på och jobbig. Chilla lite ffs 😅
 
Sant! Men han verkar ju gå all in varje gång, tydligen med samma resultat eftersom han till slut hamnade i det här experimentet.

Det var en konstig scen kring det där vid vigseln också. Jimmis och Linneas mammor satt och pratade och nån av dem tog upp det här att Jimmi var så glad och visade så tydligt för Linnea vad han kände, medan hon höll tillbaka. Och sen fortsätter Jimmis mamma med Så nu är det viktigt att han bara fortsätter och fortsätter och fortsätter så att hon känner sig trygg. Och LInneas mamma håller med.🤷‍♀️
Ja! En aningens förlegad bild av "uppvaktning"?
 
Detta med att börja sjunga som ett offentligt framträdande för någon som man inte känner kändes också en aning obekvämt.

Kan vara jättefint och känslosamt när det är ett "riktigt" bröllop men alldeles för seriöst och överdramatiskt cringe i detta sammanhang. Det är väl aldrig någon av kvinnorna som kommit på idén att plötsligt brista ut i solosång för sin nye make, men Jimmis framförande passar mer in i den allmänna bild som man får av honom, att han verkar ha bestämt sig för att livet som gift går ut på att gestalta en lång romantisk Hollywoodfilm. Och då går han all in utan att riktigt fundera över vad den andra tycker och känner om det hela.

Så mycket mer befriande med Stina och Fredrik (var det väl) som drog igång fuldans till Cotton Eye Joe för att avdramatisera hela bröllopsdansandet.
 
Ursäkta mer klag, jag vill gärna snälltolka och så, men Jimmi gör det jobbigt att följa årets säsong.

Jag får som en kall klump av igenkänning och stress när Linnea återkommande ifrågasätts för att inte möta "hans behov" med precis den där sårade tonen och blicken. Till den nivån att hon ska ens behöva tänka att det är jobbigt att det hela tiden ska vara någon som tar på hennes kropp, att hon inte får vara själv i den. Och den där inställningen att det enda som verkar kvalificeras som "omtanke" är att passa upp den andres förväntan på fysisk närhet. Och har det gått för många minuter sedan den senaste pussen eller kramen så borde man förstå hur sårande det är, för annars visar man inte omtanke. Det var riktigt obehagligt. :down:

Torsten och Anastasia är ju däremot paret där båda bjuder på tänkvärda reflektioner och gör det hela sevärt, även om själva relationen verkar ha tveksam hållbarhet där med. Anastasia är cool! Men knappast match made in heaven med T. Emmy och Mattias får liksom gärna kliva upp ett steg och visa någon form av djup eller funderingar. Som det är nu så framställs de ju mest som två elvaåringar som släppts ut i världen utan mamma och pappa.

Och Christoffer/Rosanna verkar ha landat betydligt bättre än jag räknade med efter den hopplösa starten? Fortfarande nyfiken på att se hur det blir bortom idyllisk semestertillvaro dock, de ska väl inte vara där hela tiden ut.
 
Jag får som en kall klump av igenkänning och stress när Linnea återkommande ifrågasätts för att inte möta "hans behov" med precis den där sårade tonen och blicken. Till den nivån att hon ska ens behöva tänka att det är jobbigt att det hela tiden ska vara någon som tar på hennes kropp, att hon inte får vara själv i den. Och den där inställningen att det enda som verkar kvalificeras som "omtanke" är att passa upp den andres förväntan på fysisk närhet. Och har det gått för många minuter sedan den senaste pussen eller kramen så borde man förstå hur sårande det är, för annars visar man inte omtanke. Det var riktigt obehagligt. :down:
Exakt så!! Kräks på allt han sa i soffan om att han behöver mycket bekräftelse och de. Blir verkligen stressad, en människas bekräftelsebehov får bara ta sig i uttryck så att den andra börjar känna som Linnea.
 
Ursäkta mer klag, jag vill gärna snälltolka och så, men Jimmi gör det jobbigt att följa årets säsong.

Jag får som en kall klump av igenkänning och stress när Linnea återkommande ifrågasätts för att inte möta "hans behov" med precis den där sårade tonen och blicken. Till den nivån att hon ska ens behöva tänka att det är jobbigt att det hela tiden ska vara någon som tar på hennes kropp, att hon inte får vara själv i den. Och den där inställningen att det enda som verkar kvalificeras som "omtanke" är att passa upp den andres förväntan på fysisk närhet. Och har det gått för många minuter sedan den senaste pussen eller kramen så borde man förstå hur sårande det är, för annars visar man inte omtanke. Det var riktigt obehagligt. :down:

Torsten och Anastasia är ju däremot paret där båda bjuder på tänkvärda reflektioner och gör det hela sevärt, även om själva relationen verkar ha tveksam hållbarhet där med. Anastasia är cool! Men knappast match made in heaven med T. Emmy och Mattias får liksom gärna kliva upp ett steg och visa någon form av djup eller funderingar. Som det är nu så framställs de ju mest som två elvaåringar som släppts ut i världen utan mamma och pappa.

Och Christoffer/Rosanna verkar ha landat betydligt bättre än jag räknade med efter den hopplösa starten? Fortfarande nyfiken på att se hur det blir bortom idyllisk semestertillvaro dock, de ska väl inte vara där hela tiden ut.

Jag håller så med dig. Jag skrev inget inlägg för jag känner samma :D
Jag får se om jag orkar med mer för jag tycker experterna låter Jimmi hållas med sin självömkan.
Nu sa de ju till han att chilla men ändå är han på Linnea igen om hur "otacksam" hon är typ...
 
Nej jag har gillat expert-Kalle men detta var ett bottennapp. "åh Linnea om det känns lite jobbigt så får du TRÄNA DIG i att TA EMOT all den kärlek som J vill ge till dig"?

Han borde sagt åt henne att bygga en jäkla kuddmur upp till taket. Och sedan tryckt upp J mot väggen, tvingat honom att skriva "respekt och integritet" 1000 gånger och upplyst honom om att han omgående bör TRÄNA SIG i att manifestera sin kärlek på andra sätt och att läsa av den andra personens mottaglighet.
 
Nej jag har gillat expert-Kalle men detta var ett bottennapp. "åh Linnea om det känns lite jobbigt så får du TRÄNA DIG i att TA EMOT all den kärlek som J vill ge till dig"?

Han borde sagt åt henne att bygga en jäkla kuddmur upp till taket. Och sedan tryckt upp J mot väggen, tvingat honom att skriva "respekt och integritet" 1000 gånger och upplyst honom om att han omgående bör TRÄNA SIG i att manifestera sin kärlek på andra sätt och att läsa av den andra personens mottaglighet.
Ja, vidden av att Linnéa uttrycker att hon inte får plats i sin kropp och att hon då inte riktigt känner sina egna känslor - därför att J och hans känslor tar allt syre och lite till - tonades ner på ett för mig helt orimligt sätt.

Visst kan olika kriser etc göra att man måste sätta sig själv lite åt sidan i perioder av livet, men att vara gift sedan en vecka tillbaka med en främling är inte ett exempel på en sådan kris. Tvärtom.
 
Håller klart med @Lillgrådis och @Palermo! Kan bara lägga till att det var ledsamt se hur kvinnligt följsam Linnea gjorde sig i soffan och liksom försökte hitta ursäkter. Hon slätade över och erbjöd honom förklaringar - det var väl bara i synken hon sa att hon inte fick ha sin kropp i fred?

Jag stängde av efter 15-20 min igår och tittade på Robinson i stället, där är det åka av. Är inte den här säsongen (av GVFÖ) skittråkig?
 
Håller klart med @Lillgrådis och @Palermo! Kan bara lägga till att det var ledsamt se hur kvinnligt följsam Linnea gjorde sig i soffan och liksom försökte hitta ursäkter. Hon slätade över och erbjöd honom förklaringar - det var väl bara i synken hon sa att hon inte fick ha sin kropp i fred?

Jag stängde av efter 15-20 min igår och tittade på Robinson i stället, där är det åka av. Är inte den här säsongen (av GVFÖ) skittråkig?

Efter påminnelsen om Australiens kaosversion så kunde jag inte motstå att spana in säsong nio där, den är ju hyfsat kaos denna gång också till skillnad från den långsamma nordiska versionen.

Men den håller ju på i ca 10 000 avsnitt så den får vara på i bakgrunden medan man gör annat för att palla. En brud var missnöjd med hur hon sminkats och lät brudgummen och alla gäster vänta i tre timmar innan hon anlände helt chill som om inget hänt. Sedan har hon fortsatt att bemöta mannen som en dörrmatta till groventrén, vilket för övrigt är ett gemensamt drag för många kvinnor i den produktionen. Jimmi hade varit chanslös där.
 
Efter påminnelsen om Australiens kaosversion så kunde jag inte motstå att spana in säsong nio där, den är ju hyfsat kaos denna gång också till skillnad från den långsamma nordiska versionen.

Men den håller ju på i ca 10 000 avsnitt så den får vara på i bakgrunden medan man gör annat för att palla. En brud var missnöjd med hur hon sminkats och lät brudgummen och alla gäster vänta i tre timmar innan hon anlände helt chill som om inget hänt. Sedan har hon fortsatt att bemöta mannen som en dörrmatta till groventrén, vilket för övrigt är ett gemensamt drag för många kvinnor i den produktionen. Jimmi hade varit chanslös där.
Jag blir nästan sugen🙈
 
Jo! Jag kommer inte titta mer.
Jag är nog på väg att släppa det också! Till och med Bonde söker fru jorden runt är bättre. En 70-åring som drar olidliga sexskämt och pratar om att han vill ligga, en 49-årig machogrek i subkutana vita jeans som inte valt en tjej över 40 (tror jag) och en 25-årig svenskamerikan som helt tycks sakna personlighet. It's yet to vara synbart, som han nog själv skulle uttrycka det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är äntligen dags för ett sommar-OS igen. 2024 är det Paris som står värd för spelen och här är allt du behöver veta inför OS...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 594
· Visningar
52 518
Senast: Gnist
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 539
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 198
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp