Gurkmeja, loppfrö och jäst

C

Colombia_Girl

Nu vill jag veta för/nackdelar med dessa produkter... vilken inverkan de har på hästen osv..

Gurkmeja.
Jäst (vanligjäst)
Loppfrö (psymilum)

:banana:
 
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

Använd sökfunktionen så hittart du hundratals olika trådar om dessa! *tips* :idea:

Colombia_Girl skrev:
Nu vill jag veta för/nackdelar med dessa produkter... vilken inverkan de har på hästen osv..

Gurkmeja.
Jäst (vanligjäst)
Loppfrö (psymilum)

:banana:
 
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

Det jag vet med loppfrön är att du inte ska använda för länge då drar du också ut näringen ur tarmarna. Använder loppfrön höst och vår då de äter nära backen. Användet det 1 vecka i taget ca 3 msk i betforen,sen gör jag ett uppehåll några dar. Bra för att rensa ut grus,sand etc ur tarmarna, samtidigt som det smörjer tarmarna.
 
Senast ändrad:
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

Gurkmeja ska vara inflammations hämmande om jag minns rätt.
 
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

Jag har lite erfarenhet av gurkmeja.
Min häst har leder som knäpper. Det är inget fel på lederna men vissa leder (bla en armbåge)knäpper hela tiden och har gjort det sedan hon var liten. Jag gav först glucomin, men det blev ju så himmla dyrt så jag blev tipsad om gurkmeja. Så när glucominet var slut och när hon varit utan i typ 3 veckor så kom knäppandet tillbaka och då började jag med gurkmeja. Efter 2 veckors "behandling" av gurkmeja slutade lederna att knäppa. När första förpackningen var slut så tog det ett tag innan jag köpte en ny och mellan dessa "behandlingar" började det att knäppa i lederna igenn. Så nån funktion har den.
 
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

Går även att använda som människa. Min pappa äter det mot RA.
 
Sv: Gurkmeja, loppfrö och jäst

nåt i RIKITIG gurkmeja som e bra för leder/ledvätska tydlgen..inte å insatt..

Vi har en häst som får loppfrö året runt på rekomendation av vetrinär så att de drar näringen ur tarmarn trorjag inte.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 686
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 785
Senast: warg
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 521
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp