Gunnebostaket

LillaMy84

Trådstartare
Kommer säkert att framstå som ett äkta rikspucko, inte ens med google hittade jag något:o:angel:
Har varit och köpt Gunnebostängsel för att hägna in tomten, men hade ju såklart inte en tanke att jag borde ha frågat i butiken, så nu lägger jag mitt hopp på buke:idea:
Finns här möjligtvis någon som orkar förklara hur man enklast får upp sådant staket snyggt?
Hur sjutton gör man i skarvarna?? Har ju sett lagningar där det inte mer än på färgen på nätet gått att se att det varit trasigt, men hur de burit sig åt är för mig en gåta:o Står liksom helt stilla i hjärnkontoret och kommer inte på en endaste tänkbar lösning och helst hade jag velat ha staketet uppe redan igår:)

Sv: Gunnebostaket

:rofl:Jag måste ju vara sämst i världen på att leta på nätet:o

1000-tack för hjälpen, var ju precis vad jag var ute efter:bow:

Har du stålstolpen som Gunnebo säljer eller har du andra stolp? Päronen har vanliga trästolp (som man har till hästhagar) och vi har satt fast gunnebostaketet med U-spik. Det ser riktigt bra ut hela vägen. De är så nöjda med det och eftersom det är trästolp så syns knappt staketet ut mot skogen.

Tack och lov sitter det redan stolp runt tomten så man slipper det jobbet, men man vet ju inte hur många år till dom orkar med. Så jag tackar för tipset och lägger det på minnet:)

är det nåt annat gällande Gunnebo ska jag fråga grannen:) Bor ju granne med fabriken

Kärt barn har många namn!:D
Nä nu får ni sluta putta på tråden så fler inte hittar den:rofl:

Eller vafasen:D
*kl*
Är det någon som satt upp sånt staket?
Har spenderat x-antal timmar idag och bråkat med en förbannad rulletrasslande nät:devil: Skulle ju behövt minst 8 armar, alltså känns det som jag måste gjort nåt fel:confused:

Att rullen trasslar är egentligen inte konstigt. Det värsta med Gunnebostaket är att vissa "öglor" vänder sig åt andra hållet så att det ser helt tokigt ut. Man får liksom vända rätt hur många gånger som helst för att det ska bli rätt.

Sen behöver man vara i alla fall två stycken för att sätta upp staketet, så glöm att fixa det ifall du är själv.

Ur Gunnebos monteringsanvisning:
"Snabb och enkel montering":devil:

Men som du säger, jag får nog inse mina begränsningar som två-armad och bråka med skiten när vi är minst två:p

Det är ett HELVETE att sätta upp stängslet. Mitt tips är att rulla ut hela rullen, ta inte bort pappret som sitter över ögglorna om det går att rulla ändå så trasslar det mindre.

Sen kommer man snabbt in i "flätandet", jag har flätat i skarvarna på vårt staket så det finns inga skarvar. Delarna min man satt upp ser där emot förj*vligt ut med maskor hit och dit för han förstod inte konstruktionen, att vissa "trådar" har rullat sig uppåt och några neråt, så det inte blir rakt så han har böjt så han tycker det ser bra ut (men det ser för*jvligt ut)

Vi har fäst det i häststängselstolp, men inte fått upp spänntrådarna än.

Kan du inte fota resultatet, både ditt och mannens:)
Har ni alltså satt upp själva nätet först och ska sätta upp tråden sen?

Har ni alltså satt upp själva nätet först och ska sätta upp tråden sen?
Vi satte upp tråden först och sen nätet. Eller ja, stolpen först, sen spänntråden och sen hakade vi på nätet på tråden och sen fäste vi nätet i stolpen och sen spände vi tråden ännu mer.

Bara satt upp staketet för när vi handlade hade de inga spänngrejer till tråden hemma och det har inte blivit av att handla det fast vi satt upp staketet för 1 år sen.

Kan fota i morgon, har dock börjat reda ut makens trassel men en liten bit finns kvar. Han satt upp 20 meter, jag satt upp 75 meter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka