Gummit ska på en propp som ska in i hålet...

escodobe

Trådstartare
Jag håller på att bråka med min kylare på min gamla volvo. I teorin är det hela mycket enkelt, i verkligen är vi inne på åttonde ronden :banghead:O_o . Just nu har vi bestämt oss för att helt enkelt byta kylare.

Den nya kylaren levererades med ett hål för mycket jämfört med min gamla kylare. Samt en gummipackning och en plastplopp. Sannolikt är det meningen att man täppa igen detta hål.
DET ÄR TAMIFAN OMÖJLIGT!!

Sätter man dit plastploppen utan gummit trillar den in i kylaren. Sätter man på gummit på plastploppen finns det inte en chans att få in den i hålet.

Sätter man på gummit på hålen och sedan försöker trycka i proppen så går det varken med glidmedel eller hammare. Jag vågar visserligen inte banka allt för brutalt på plasten med tanke på att kylaren kostar 1600 kronor. Jag har försökt värma upp gummit i varmt vatten för att göra den mer medgörlig. Men det hjälper inte.

Hur hårt vågar man banka? Behövs något specialverktyg? Jag har testat att drämma till ännu hårdare med en bok i mellan för att sprida ut trycket utan resultat.

Jag orkar verkligen inte lägga i en till lördag på detta evighetsprojektet och jag är lite för stolt för att gå tillbaka till Adbildelar och fråga om det verkligen är meningen att det ska vara omöjligt.:o

Sv: Gummit ska på en propp som ska in i hålet...

Är det gängor i/utanpå hålet? Ta i så fall med kylaren till en vvs butik eller rör/slang verksad, så sätter de dit en plugg åt dig om de har något som passar :)

Testa att smöra in allt med såpa/diskmedel ( även invändigt i hålet). Blir lite halt att fingra med men fungerade efter lite lirkande då jag bytte packningar i ena kranen hemma. Lycka till :)

Maken meckar med våra bilar så jag läste ditt inlägg för honom. Hans svar var "lämna tillbaka skiten, du har fått fel kylare". Kan ju vara så, ibland får man fel grejor även om de slår bilnumret. Hoppas det ordnar sig :)

Det är nog bara några millimeter som fattas för att man ska få in proppen.... Men jag kommer gå(ja bilen rullar ju inte) tillbaka. Kan dom inte få dit proppen så får dom lösa det på annat sätt.

Dom bad mig komma in på måndag... Men jag vill ju ha igång min bil!!!

Bara jag som har barnslig humor när det kommer till rubriken? :o:laugh:

Man löser inte alla problem med humor, men det gör livet lite lättare...
De flesta av mina bilproblem brukar jag posta under "relationer".

Man löser inte alla problem med humor, men det gör livet lite lättare...
De flesta av mina bilproblem brukar jag posta under "relationer".

Men det är väl en ganska självklart val av kategori. Dom jobbigaste förhållandena brukar vara med bilen :D

Hade du vattenlösligt eller silikonbaserat glidmedel? ;)

Silikon. Har även testat yes. Nu är jag och kylaren på väg till en vän med gummiklubba.

Det löste sig med lite hjälp från min vän och hennes gummiklubba! Kylaren sitter nu i bilen och ska testköras imorgon!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka