Gummimatta

Bee

Trådstartare
Skulle behöva en ny gummimatta på golvet i hästtramsporten, men har kollat lite med transporttillverkare och de kostar ju multum :crazy:
Så jag undar om det är någon som har nåt tips på var man kan få tag i det li´te billigare. Behöver inte vara räfflad och jag kan skära ut själv.
Alla tips är toppen!!!

Sv: Gummimatta

Men en räfflad är väl det bästa om du ska ha det i en transport?

Kanske det bästa, men det gör ingen om den inta är det. Blir ju iaf lättare att göra ren:)

Försök få tag på begagnat? Kolla med de som säljer släp som ska skrotas/trasiga släp, om de kan sälja mattan billigt.
Annars skulle man kanske kunna köpa två stycken sådanna mattor som man ofta har till kor. Säljs hos bla. Nordpost.

Kolla med en stenkross om du kan få köpa begagnad gummimatta från transportbandet. Jag betalade några hundralappar för ca 10 meter gummimatta som är minst 1 cm tjock. Sedan sågade jag till den med sticksåg och vände "baksidan" uppåt. Dock finns den inte i så bred att du kan klara hela transporten utan du måste ha en "remsa" på varje plats.Den är inte räfflad men jag har ingen upplevelse av att den är hal.

Jag hittade också någon form av maskinfirma som hade gummimatta till halva priset av vad det kostade att köpa hos transporttillverkaren.

Mvh San

Jag köpte gummimatta att lägga in i bagaget i min jeep. Den såg ut precis som den man har i transporten, randigt räfflad och rejält tjock. Den köpte jag på Mekonomen och har för mig att den kostade 100 kr metern och fanns i två bredder.
Slå en signal till dina närmsta bildelsbutiker.
Lycka till!
/nocke

Toppen, tack för alla förslag!!
Mekonomen finns ju här så där kan jag ju alltid börja:)

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
384
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MML
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
686
Senast: Hermelin
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka