Gummibandsknoppnins, tävlingsputs mm!

M

mariavanamnet

Hej Hej! Här tänkte jag skapa en liten tråd om "hästpyssel"! :laugh: Vill gärna ha bra tips på knoppningsteckniker, ditt skönhetstips, "putsen pricken över i:t" mm, gärna före efter bilder!!:D

Här är mitt bidrag:

Virka knoppar: Sätt på ett gummiband på knoppen och ta virknålen uppifrån och ner genom knoppen och dra med nedersidan av gummibandet upp till översidan. Och runt knoppen; För snygga och tåliga knoppar!!

Highlight är super för ett mer utrycksfullt huvud och intryck, massera in runt ögon och mule och hästen ser super proffsig ut!! Hökks highlight tycker jag är jätte prisvärt och drygt; http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=820199 hade det på en rycktävling på en ponny, fick 10 ++ på huvudet (iingen annan fick det) och dommarna skrev: "Wow är det en flyingehingst??!"

GLANSSPREY!!

Köp en reseflaska med hårsprey (miniflaska) den starkaste sorten, och ta på t.ex knopparna efter flätning/knoppning!

// Maria :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gummibandsknoppnins, tävlingsputs mm!

Åh, får man fråga om råd också? Isåfall undrar jag vilken ryktborste jag ska ha? Jag letar någon korthårig, med tät, tät naturborst. Gärna lite stor, sådär som gamla hederliga varianter.

Vad rolit! de kan ju allted vara bra att få något tips i vård och tävlingsputs:)
Här kmr mina:

om man har en häst med vita strumpor elr fläckar kan man blöta/tvätta t.ex benet o gnugga på potatismjöl satt de blir ricktigt täckt, järna "klumpar". sedan när de har torkat borstar du bort de. Supervita ben!

Fuska inte med att rycka manen! gör de på de gammla hedeliga sättet! de finns ju kammar o knivar men de tkr iaf inte ja e någe bra, manen ser ju bara ruckt ut fast den är tjock. ta en fin sax, tova, ryck.

pensla på olivolja varje dag så får du superfina natuliga o glansiga hovar.

GLANSSPRAY går att använda till allt;)

SHAMPO
för mörka hästar är "black pearl" bra, ger super mkt glans!
för vita hästat "snow white" bra, då blir de ännu vitare.

Svar till Pallas från MariaVaNamnet!! (Roffe är min mammas sida, såg inte att jag var inne där nu när jag skrev!!)

Ååå! Jag har en Stübbenborste som passar in perfekt på din beskrivning! :love: Min är gammal (mammas gamla från i början av 1990),det är en täthårig lagom stor lite svängd borste. Men jag tror faktiskt att man kan köpa sådana lite här och där... Hööks?? Fast då lite nyare! Testa och se om stübben har någon hemsida??
/Maria

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka