Gulliver ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sara-Ida
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 198
S

Sara-Ida

Jag hade ett sto som var ue. Gulliver för några år sedan. En av de mest bestämda och personliga hästar jag har mött - stundtals omöjlig att hantera, men alltid snäll och go. De som såg henne påstod att hon var som sin morfar. Så nu undrar jag - någon mer som har haft Gulliveravkommor? Hur var de i psyket och finns det några i avel längre? :bump:

Sv: Gulliver ?

Gulliver lämnade inga hingstar efter sig, men några döttrar bör väl finnas kvar i avelsboxen. Har själv inga erfarenheter av hans avkommor, bara efter hans pappa och mammas helbror Juan.

Jag har haft en e.Gulliver- NF. Ca 152 hög, jättesöt, hoppade mkt bra, men var mkt svårlastad (kan ha varit vi som betedde oss klantigt). Vi brukade ställa upp oss på rad och ha galopptävlingar på flygfältet på den tiden (typ 1982) och han passade utmärkt till det ändamålet, mkt trevlig häst.

Min kompis hade också en e.Gulliver, f-77 (tror jag), kolsvart, ca 158-160 cm, kommer inte ihåg mödernet, men det var bra, idel diplomston.
Han blev bästa alllroundhäst på kvaliten på Strömsholm och tävlades senare i Msv hoppning (när vi blivit lite seriösare). Också en fantastiskt bussig häst.

Han blev bästa alllroundhäst på kvaliten på Strömsholm och tävlades senare i Msv hoppning (när vi blivit lite seriösare). Också en fantastiskt bussig häst.

Mmm, då kanske Gullivers rykte var oförtjänt dåligt? :p Tack för infon! Någon mer som vet något om denna hingst och hans ättlingar?

Abbey King (Gulliver - Immmer) tävlade svår hoppning under både Malin Baryard o Pontus Westergren.

jag har träffat, ridit o hoppat Abbeys helbror. det var en mkt trevlig häst, lång i kroppen o lite stel dock... hoppade riktigt trevligt! :)

sen har jag haft ett sto ue: Gulliver, en mkt snygg o kapabel häst (shettistrav dock ;)). hon var trevlig, men ganska svår att rida, blev lätt spänd o hade dåligt förtroende för människor. det är iofs svårt att veta om det är utb eller "naturligt"..

Mitt förra halvblod var efter Gulliver. Han var en hoppgalen häst. Han tävlades ända upp till 20 års ålder, och hopptränades upp till 23 år. Jag hade honom tills han var 24. Han hade ett hjärta av guld och gjorde det man bad honom om. Han var underbar i psyket, en riktig pärla.
Min älskade ögonsten lever fortfarande, idag 25 år. helt otroligt.

Jag har en dam med mycket massa.
Är en pärla att hantera. Har integritet så man förtjänar henne. Har även prestationsångest och vill alltid göra bra ifrån sig, måste få henne att vänta på kommando mer.
Hittar på mycket i sin iver så det kan bli vingligt ibland, men är aldrig dum.
Helt klart är hon ett sto med huvud och behöver få veta varför hon ska göra vissa saker. Mycket känslig så man får tänka igenom signalerna.

Jag har en Gulliver-Collin, född -92, ca 167, fux. Den snällaste och raraste häst man kan tänka sig, absolut genomärlig och bussig. Kan ibland bli frustrerad vid dressyrridning (han verkar tro att det är svårare än det är) men i hoppning har han full koll... Har även gått fälttävlan, full koll i terräng och hoppning - nervöst vrak i dressyrprovet, stackarn.. Tyvärr blev han skadad när vi var på väg upp i 1*, han fick spatt och sen en gaffelbandsskada på det..

th_kombCosmos.jpg
th_Costmgalvv.jpg

Min första häst var en Gulliver- Jovial + fullblodsmormor. Guda go att ha att göra med. Hoppade bra så han såldes som tävlingshäst då han hade alldeles för mycket kapacitet för min skogsmulleridning.

Har träffat på andra avkommor efter samma stolinje(Widtsköfles) och det har varit bra indivder med stabilt psyke.

En kompis hade ett sto e. Gulliver-dansk mamma bland de snällaste hästar jag träffat på, många turer i skogen barbacka, flock med ungar runt benen ca 160cm, otoligt psyke dog tyvärr ganska ung kanske 10-12 år , tror inte hon tävlades

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 642
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: Trassel12
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka