isafore
Trådstartare
Jag har aldrig sett något liknande. Vad är det han har på framtänderna?! Det är endast på framtänderna och på de två nedre canin-tänderna. Är det tandsten? Han har ju lite (enligt mig lite, tycker ni att det är mycket?) tandsten på premolarerna och molarerna. Det är sån tandsten som jag har sett förr, och som lossnar i tjok när man skrapar. Men det på framtänderna är liksom brandgult och mjukt, fast inte så mjukt att det försvinner av tandborstning. Men det lossnar inte i tjok när man försöker skrapa utan det blir bara repor liksom.. Syns kanske på en av tänderna? Han har även en gul/brun fläck i tandköttet, ser inte den i verkligheten utan endast på bilden. Är väl blixten som gör att den syns bättre på bilden.. Han verkar inte ha ont när jag trycker och alla tänderna verkar sitta stabilt.
Han äter torrfoder i vanliga fall men får nötnacke en gång i veckan och revben nästan dagligen. Tandstenen på de bakre tänderna har blivit betydligt bättre/mindre sen jag började med den rutinen. Det har jag hållit på med i ca 2 veckor, det var då jag upptäckte detta gula. Det gula har dock inte blivit värre, men det är kanske inte så konstigt för han använder ju inte framtänderna så mycket när han äter ben.
Kosttillskott mot tandsten, är det bra eller bara bullshit? Tänkte på tex PlaqueOff, Svenska Djurapoteket's AntiPlack eller något munvatten för hund? Har gett ett munvatten förut som man blandade i vattenskålen och det hjälpte mot dålig andedräkt iaf.
Han äter torrfoder i vanliga fall men får nötnacke en gång i veckan och revben nästan dagligen. Tandstenen på de bakre tänderna har blivit betydligt bättre/mindre sen jag började med den rutinen. Det har jag hållit på med i ca 2 veckor, det var då jag upptäckte detta gula. Det gula har dock inte blivit värre, men det är kanske inte så konstigt för han använder ju inte framtänderna så mycket när han äter ben.
Kosttillskott mot tandsten, är det bra eller bara bullshit? Tänkte på tex PlaqueOff, Svenska Djurapoteket's AntiPlack eller något munvatten för hund? Har gett ett munvatten förut som man blandade i vattenskålen och det hjälpte mot dålig andedräkt iaf.