Gud vad jag blir trött...

arabia

Trådstartare
På alla som ska skriva trådar om diverse problem med sina hästar o frågar om råd, o när man ger nått råd så börjar det genast att tjafsa emot o vet själva hur det ska vara.

Varför över huvudtaget starta en tråd om man inte är villig o höra om de erfarnas råd. Vet inte hur många trådar som startats ang halta o lytta hästar där man rekommenderat veterinärvård, hovslagare eller tom klinikbesök, o hästägaren mer eller mindre idiotförklarar en.
Är man inte intresserad av att få råd o tips ska man heller inte starta en tråd.

En mkt irriterad Arabia.

Sv: Gud vad jag blir trött...

Ja jag kan bara hålla med dig. Det verkar vara likadant på de trådar som handlar om hästhantering och ridning. Det verkar tex finnas hur många hästar som helst som hellre står på två ben än fyra, som inte går att rida av olka anledningar osv.
Det låter kanske hemskt men jag tror att många skaffar häst utan att ha de kunskaper som krävs. Det kan man kanske göra om man sedan tar hjälp av andra.

Jo, jag håller nog med. Många hästägare har redan bestämt sig för svaret de önskar innan de ens ställer frågan...:crazy:

Jo, jag håller nog med. Många hästägare har redan bestämt sig för svaret de önskar innan de ens ställer frågan...:crazy:

Och vad dom inte fattar är att dom tar tid och energi från duktigt hästfolk och yrkesmänniskor, som lika gärna skulle kunna lägga ner den tid det tar med alla bra detaljerade råd och lägga på någon annan som verkligen vill HA hjälp!!
Känns så förbaskat onödigt!:devil:

:bow::bow:

Man ska få många infallsvinklar innan man bestämmer sej för vilken man ska följa.

Jag är medveten om mina problem och brister när det gäller hästhantering och ridning. Men är inte rädd för att ta i och försöka göra rätt. Det jag däremot är skeptisk mot är när folk fördömmer den lilla kunskap jag har hittills skaffat.

Men skriver man en tråd så ska det vara för att man är öppen för nya förslag. Inte för att man redan har bestämt sig :smirk:

Jag håller med! "Va, var det ingen annan som tycker att det är okej att hästen är halt?"

På alla som ska skriva trådar om diverse problem med sina hästar o frågar om råd, o när man ger nått råd så börjar det genast att tjafsa emot o vet själva hur det ska vara.

Varför över huvudtaget starta en tråd om man inte är villig o höra om de erfarnas råd. Vet inte hur många trådar som startats ang halta o lytta hästar där man rekommenderat veterinärvård, hovslagare eller tom klinikbesök, o hästägaren mer eller mindre idiotförklarar en.
Är man inte intresserad av att få råd o tips ska man heller inte starta en tråd.

En mkt irriterad Arabia.

Jag tycker det beror helt på vilka råd man får. För vissa som man kan få på detta forum kan man lungt sålla bort. Då får man själv som hästägare välja efter sunt förnunft och känslan för sin egna häst. Samma om hästen exempelvis testar: har man redan utfört utrustningskoll samt veterinärbesiktning och är hundra på att hästen inte har ont så har den troligen inte ont. Fast det är ofta en bunt med bukare vägrar godta det ;)

Däremot tycker jag att när det gäller diverse hältor sår osv- kan man inte själv bestämma om hästen ska till veterinär och måste fråga ett internetforum så vettefan om man faktiskt borde ha häst från början..

En mkt irriterad Arabia.

Så så,,, inte få pms nu:eek:

Du ska från mig få en stor kram:p utifrån denna tråd du startat.

Säg mig bara vad är det för hästvårds problem du söker svar på i denna tråd???

Inlägget skrivet av Dr Phil:angel:

Bättre tips: Läs forumreglerna och Dr Gunnars "ståndpunkt" för hur man går till väga på detta forum.

Senast ändrad:

Kan min häst gå barfota:devil:

Bättre tips: Läs forumreglerna och Dr Gunnars "ståndpunkt" för hur man går till väga på detta forum.

Oj förlåt:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hoppas tråden hamnade i rätt kat. Varning för långt inlägg. Ska skriva om mitt dilemma men vill helst lämna allt för avslöjande...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 806
Senast: Jerseyite
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Vinterbad
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 545
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar