GUD!! Vad jag älskar min katt

R

Romane

Jag måste bara berätta om min lilla fröken för hon är bara så underbar.

Det började i morse då jag upptäckte att hon såg ofantligt risig ut i pälsen när hon kom in. För övrigt såg hon oförskämt lycklig och välmående ut. Jag sa lite på skämt att hon nog behövde tvätta sig lite.

När jag ätit upp frukosten så tog jag för säkerhets skull upp henne i knät för att kolla lite närmre på varför hon såg så risig och stripig ut. Hon gjorde heller inga försök till att tvätta sig, vilket jag tyckte var lite konstigt. Under hela magen och en bra bit upp på sidorna var hon alldeles fet och det luktade??? inte okej, typ linolja eller rapsolja.
Så det blev raka vägen in i Dushen.

Med 10 månaders coonisens bad för ett par veckor i färskt minne, var jag lite tveksam på hur detta skulle te sig, då Jano är 10 år och aldrig har badat förut.
"Herregud hur ska det gå, tur man har dushkabin iallafall så hon inte kommer nånstans, hon kommer verkligen hata mig, tur coonisen varit på utställning nyligen så det finns gått om shampoo hemma" tänkte jag.

Hon tittade på mig med stora ögon och jamade lite men annars gjorde hon inte det minsta till flykt. Det tog en bra stund att spola igenom hela katten, då hennes skogispäls är av det magnifika hållet dessutom i vinteskrud.

När jag äntligen var färdig och skulle torka henne kröp hon ner i handduken och lät sig villigt bli torkad. Detta kunde jag inte göra med den andra katten, han drog järnet under sängen och vägrade hjälp. Och då ska man veta att det är Jano som är den skygga och rädda av dessa två. Det är inte många som har sett henne på nära håll.

Det var ju så klart omöjligt att torka henne helt torr med handduken så efter en stund fick hon hållas själv. Nu var det inte några problem att tvätta sig, när det inte smakade urk om pälsen längre.
När hon hållit på i en timme tänkte jag att jag skulle hjälpa henne lite för hon var fortfarande jätteblöt. Så jag drog fram hårtorken. Jag hade mina aningar om att detta inte skulle tillåtas och mycke riktigt där gick gränsen. Hon drog som en avlöning. Jag gav upp den tanken men kom på att jag har en sån liten lockborste med blås i, den är mycket tystare. Och med lite fjäsk och övertalning så kom vi fram till att den var ganska behaglig. Efter 30 min var hon nästan torr.

DÅ! Skulle hon promt ut. Hjälp tänkte jag, nu hatar hon mig:cry: Dumma matte. Dessutom var hon fortfarande lite fuktig så hon skulle säkert frysa. Jag kunde dok inte se någon missnöjsamhet hos henne.
Då hon stog på sig och hon inte vill gå på låda, så gick jag till slut med på att öppna ytterdörren. Jag litade på henne att det skulle bli en kort visit ut, och att hon omgående skulle komma in igen när hon var klar. Vi känner varandra väl så jag var helt säker på att hon skulle komma in om hon frös.

Efter 10 min jamar hon utanför dörren, jag springer och öppnar och där sitter hon med en död mus som hon vill att JAG ska få:love::love:

Efter allt hemskt jag utsatt henne för idag!!!! Gud vad jag älskar henne.
 
Sv: GUD!! Vad jag älskar min katt

Naaaw<3 gud av gulligt, lilla tjejen kommer nog älska dig vad du än gör!:love:
 
Sv: GUD!! Vad jag älskar min katt

Man ska vara kattmatte själv för att förstå hur en död mus på golvet kan göra någon så glad... :D


Mina katter började ta in levande möss och släppa framför mig. Det slutade de inte med förrän jag visat dem att jag minsann kunde både jaga och döda... äta kunde jag dock inte, som tur är var de ytterst villiga att hjälpa mig med den lilla detaljen... ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·
Hästvård Tog in hästarna precis och möttes av 2 väldigt blodiga och såriga ben på fuxen. Från knä till kronan på båda frambenen är det fullt av...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 053
Senast: Buck
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 250
Senast: Marty
·
Övr. Katt Det ofattbara har hänt. Det som aldrig fick hända. Nu finns inte min fina, vackra, underbara Leah längre. Leah, som jag alltid tyckte...
Svar
16
· Visningar
1 406
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp