Grunderna i AR?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Thornbird

Jag har precis blivit intresserad av att börja lite smått med AR, mest för att jag vill att min häst ska trampa under sig bättre och få mer bärighet. Jag tror att det skulle kunna vara till nytta för honom i den övriga ridningen sedan.

Men vilka är grunderna inom AR? Börjar man från marken, och vilka övningar börjar man med?
Skulle vara bra om någon ville berätta/förklara lite för mig :)

Sv: Grunderna i AR?

Är det ingen som har något att skriva?

Jag vill gärna ha lite tips :bump:

Eller gör jag nåt fel eftersom ingen svarar i mina trådar?? :crazy:

Du gör inget fel Thornbird, men det är rätt mycket information du frågar efter. Det bästa är att du går till Bents egna böcker och läser dem, sök sedan på nätet en del så kommer du hitta en del material där. Och slutligen rekomenderar jag att du letar reda på en kurs för en AR-tränare som är väl etablerad för att få hjälp även med det rent praktiska.

Lycka till.

Ok, tack för tipset! Vad heter hans böcker och var kan jag hitta dem?

Han heter Bent Branderup, böckerna heter Akademisk Ridkonst och Ridning På Kandar, de brukar gå att få tag på via biblioteket om man inte vill köpa dem.

Det finns en FAQ, låst överst i forumet med LITE information. Mer kommer hoppas jag och i tråden under, finns det bok och filmtips att njuta av och så har du fått trevlig information av Jegra. I övrigt kan jag tipsa dig om att söka i Bukefalos enorma Länkskafferi och söka på Barockridning och Akademisk Ridkonst för fler intressanta länkar.

Mvh

IngelaH
Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama