Groov, Edel el Granngården

H

hoqmar

Tänkte att jag kunde få lite info här. Har ett dräktigt sto med föl vid sidan. Jag funderar på vilket kraftfoder som lämpar sig bäst. Har analyserat höét och fått en foderstat från Krafft. De tycker att jag ska använda Groov 125. Har jämfört Groov 125, Edel och Granngårdens nya foder. Hittar inte fullständig foderförteckning på Edel, någon som har koll?
Någon har oxå sagt att Edel och Groov är lika, men det håller jag inte med om när man kollar innehållsförteckingen.

Sv: Groov, Edel el Granngården

Haha, ja visst är det tämligen lika. Måste ha snurrat till det med siffrorna när jag satt å kollade. Kollade alla tre samtidigt...tack.

Granngårdens avelsfoder har lägre proteininnehåll än groov 125, tror att det ligger på 110? men det är billigare än hippo och krafft eftersom det blir en mellanhand mindre.

Inte jättemycket billigare. Var där idag och då var det 20% rabatt om man är medlem, men normalpris är 179. Jag ger 180 för hippos. Grooven ligger runt 200.

Jadu... det är väl en smaksak men jag själv är så nöjd med just groov 125 så jag skulle inte byta ut den för allt smör i Småland..... Hästarna gillar den, blir fina i pälsen och magarna fungerar utmärkt.:) Så den där tjugan per säck mer än Granngårdens "eget" sortiment tycker jag det är värt, särskilt till de dräktiga stona.
Det viktigaste är väl trots allt en bra kvalité och bra analys på grovfodret..:)

Liknande trådar

Foder & Strö Har idag suttit och tittat lite på olika kraftfoder och jag känner att det är svårt att välja vilket foder man ska använda sig av...
Svar
14
· Visningar
2 868
Senast: Natasja
·
R
Foder & Strö jag ger mitt dräktiga sto krafft groov 125 som är ett färdigfoder för dräktiga ston. ger henne sedan ensilage (ej analyserat) och nu...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Comfort
·
E
Foder & Strö Jag behöver verkligen hjälp! Jag har en Varmblodsvalack på 11år. Lite förhistoria: Jag köpte honom 1februari i år, då såg han...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Någon som har en idé om vad man ger denna häst? Långt inlägg.:o Har ett sto hemma som är mager. När jag fick hem henne var hon...
Svar
17
· Visningar
7 752
Senast: Gingella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka