Grönt snor och andningsljud

Jenka

Trådstartare
Veterinär är såklart inkopplad.

Fick ett samtal av en vän idag vars hund (oreggad bc tik, borde fylla 7 om några månader) är sjuk. Blev lite fundersam, nyfiken och orolig. Någon som har erfarenhet/idéer?

Hunden fick noskvalster, blev behandlad för det men blev sen snorig och började låta underligt när hon andas. Andas tungt men verkar vara opåverkad i allmäntillståndet. Grönt snor.
Veterinären visste inte vad det var och antibiotika sattes in på prov, utan resultat. Nästa steg är att söva hunden i veckan för att se om det sitter något i nosen. Veterinären hade även nämnt något om risk för lungcancer.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 143
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag undrar lite om någon har varit med om något liknande. Min pudeltik har haft de typiska symptomen för noskvalster, dvs...
2
Svar
20
· Visningar
27 308
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår...
2
Svar
27
· Visningar
8 503
Senast: madde_84
·
Z
Katthälsa Jag och min sambo har två bengaler som innekatter, en hankastrat på 7 månader och en hona på 6 månader. Hankatten har sedan mitten av...
Svar
10
· Visningar
4 830
Senast: Zephyria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka