Grönt kort i tdb

Sv: Grönt kort i tdb

Klicka på "mina uppgifter" så ser du om det är registrerat. Hade du licens förra året och är över 14 år så är det registrerat per automatik.

Då är det distriktet(eller provledaren) som registrerar i TDB, det syns på samma ställe som ovan om de har gjort det. Annars får man besked när man beställer licensen, går det så är det registrerat annars får man meddelande om att det inte är det.
Men jag tror att de som tar kortet i år blir registrerade ganska omgående för det ska provledaren kunna göra direkt efter provet.
Det är dem som inte varit aktiva på ett par år som släpar efter och som kanske får lov att kontakta distriktet för att bli tillagda.

Det är inte provledaren som registrerar korten. Provledaren skickar in en lista på godkända provtagare till distriktsförbundet och det är sedan någon lämplig person där som registrerar korten i TDB. Åtminstone i mitt distrikt... När jag skickade in listan så skedde registreringen inom någon dag, kanske delvis för att jag talade om att det behövdes för att det snart var dags för första tävlingen...
/Lady_S

När min mamma tog grönt kort för längesen så syntes det aldrig på TDB. vi pratade med provledaren men dem sa att det brukar ta lång tid osv. Men det syntes aldrig. Jag har tagit grönt kort för 4 år sen. Men det syns inte heller. Har pratat med distrikt och dem säger att jag måste ta om, dock utan avgift pga felet hos dem. Men jag kan ändå anmäla mig till tävlingar och starta utan problem och ändå har jag inte tagit om det... :o pratade med distriktet för bara en vecka sen... Hur kan det bli så här? Har hört många andra klaga på detta :(

Jag har själv tagit mitt Grönt kort 2001 och det ligger inte i TDBs databas, men jag kan inte lägga till det utan måste prata med det distrikt jag tog det i (jag har flyttat..). Har inte riktigt fått kläm på vem eller vart jag ska vända mig, men än så länge behöver jag inte det, tävlar inte mer än några enstaka klubbtävlingar på lånad ridskolehäst.

Fast jag tog också där i slutet av 90-talet och det finns i TDB. Annars ska det bara vara att kontakta distriktet där man tog kortet.

Jag tog Gröna Kortet första året det kom, någon gång på 90-talet, och det var bara att ringa distriktet så la de in i TDB.

Jag mailade en bild på mitt kort plus mitt personnummer till distriktet så nu är mitt reggat i TDB också :)

Liknande trådar

Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
1 100
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 175
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud