ja till marsvinen då.
försökt söka både här o på nätet men tycker det är svårt att hitta svart på vitt.
jag har hittills gett mina snuttisar:
salladskål
morötter
gurka
broccoli (äts dock inte)
kiwi
clementin
banan
tomat
potatis
persilja (inte heller gott)
det absolut godaste enligt dom är salladskålen, men bara den gröna delen på det såklart
tomat vet jag att man inte ska ge för mycket av pga munsvamp.
men vad mer?
idag har vi tex ätit tacos o har lite rester. kan dom äta majs? o hur är det med kruksallad? har läst att isbergssallad ska man vara försiktig med?
och vilka grönsaker innehåller mycket C-vitamin så dom får i sig det?
kiwi o clementin är inga favoriter heller även om dom äter av det.. o jag har jättedålig koll på vad som innehåller mycket c...
dom får visserligen även pellets som är berikade, men man kan ju inte lita på hur mycket vitaminer som är kvar i dom...
så:
vad ska man absolut INTE ge till dom?
vad kan man ge, men inte för mycket för ofta?
vad kan man gärna ge hur mycket som helst av? (förutom hö då)
vad innehåller mycket C som dessutom kan ges mycket av?
försökt söka både här o på nätet men tycker det är svårt att hitta svart på vitt.
jag har hittills gett mina snuttisar:
salladskål
morötter
gurka
broccoli (äts dock inte)
kiwi
clementin
banan
tomat
potatis
persilja (inte heller gott)
det absolut godaste enligt dom är salladskålen, men bara den gröna delen på det såklart
tomat vet jag att man inte ska ge för mycket av pga munsvamp.
men vad mer?
idag har vi tex ätit tacos o har lite rester. kan dom äta majs? o hur är det med kruksallad? har läst att isbergssallad ska man vara försiktig med?
och vilka grönsaker innehåller mycket C-vitamin så dom får i sig det?
kiwi o clementin är inga favoriter heller även om dom äter av det.. o jag har jättedålig koll på vad som innehåller mycket c...
dom får visserligen även pellets som är berikade, men man kan ju inte lita på hur mycket vitaminer som är kvar i dom...
så:
vad ska man absolut INTE ge till dom?
vad kan man ge, men inte för mycket för ofta?
vad kan man gärna ge hur mycket som helst av? (förutom hö då)
vad innehåller mycket C som dessutom kan ges mycket av?