Griffin withaker...något att ha?

M

medkand

Jag undrar precis som rubriken...är Robert W showjumper eller vad den heter något att ha?
Har ridit i en sigma nu ett tag som musklings-sadel. Dock har jag en känsla av att den inte passar riktigt längre. dessutom har man en ganska hemsk sits(jämför med hur det var när jag hade min Zaldi royal).
Som sagt...är Griffin något som är värt att satsa på? Och vad är rimligt att ge för en begagnad sådan?:confused:

Sv: Griffin withaker...något att ha?

medkand skrev:
Jag undrar precis som rubriken...är Robert W showjumper eller vad den heter något att ha?
Har ridit i en sigma nu ett tag som musklings-sadel. Dock har jag en känsla av att den inte passar riktigt längre. dessutom har man en ganska hemsk sits(jämför med hur det var när jag hade min Zaldi royal).
Som sagt...är Griffin något som är värt att satsa på? Och vad är rimligt att ge för en begagnad sådan?:confused:

Jag har hört MYCKET gott om den, men använd sökfunktionen så lär du hitta ett antal trådar om sadeln!

Hej. Rider kompisens häst i den och sitter bra i den, tycker den är skön och den ligger bra på killen :)
Svårt att säga bra pris på en begagnad, beror på hur mkt den används.. Men allt mellan 1500 till 2500? *gissa*

Någon som vet om den är mest lämpad för raka eller svängda ryggar?
Den jag rider i nu glappar bak, vilket jag tror beror på att den är för svängd för ryggen. Bomvidden verkar ok.
Motsvarar 32 i nomvidd i Zaldi en vid i Griffin eller?
Tacksam för svar!

Den är bättre för rakare ryggare, dock inte spikraka.
32 på Zaldi är nog W-XW på Griffin. De är väldigt små i bomvidderna. Men du kan ju prova en begagnad och se hur den funkar.

Du kan få en begagnad för ca 2000 utan problem.

Liknande trådar

Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 387
Senast: alice
·
E
Utrustning Nu behöver jag er hjälp..igen.. ;) Jag har en häst som har haft oerhörda problem med sadeln (reds med en sadel som bommen var av på i...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Express_Pearl
·
S
Körning Hej. Jag ska köpa sele och vagn till min shettis. Det är väldigt svårt att få tag på begagnat och tänkte därför köpa nytt. Vill ej ha...
2
Svar
20
· Visningar
2 475
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.