Griffin r.whitaker var rakare!

beauspirit

Trådstartare
än min Griffin HB allround.
gick igenom den noga i affärn idag och den var rak.
min allround hade ju oxå kilbossor men var svängd ändå (antar att bommen var svängd och inte bossorna så att säga).

provsatt och grejade och tyckte faktiskt mkt om den.
kanske blir ett köp iallafall.
men dumt att man måste köpa dom innan man får prova, och att man inte får provrida :(.

men går det att provrida liten stund tror ni så man får ett hum och sätta stiglädrerna innanför kåpan kanske så det inte blir märken?

VA? får man inte ens ta hem sadeln och prova den innan?? Iaf prova den på hästen så man kan se ifall den passar?

ja prova den på hästen får man göra och lämna tillbaka den.

men man får -nästan- inte provrida. måste provridas med yttersta försiktighet, hur ska man då vara säker på att sadeln passar bra?

alltså man måste ju provrida den! man måste ju få känna och se hur hästen rör sig med den,den kanske inte ligger stilla eller trycker någonstanns som man inte har sett när man bara har provat den på hästen.det där är ju jätte viktigt att man har enn mycket bra sadel till hästen annars kan det ju gå illa för hästen rygg och musklatur osv.
Det är bara å pröva med försiktighet vi testade utan stigbyglar förut,det va ju endå en dressyr sadel och då ska man ju sitta ned ;)(oftast).skrittade först runt lite och travade sedan lite med den,mer behövdes inte då den gången. men jag vet att hästägaren alltid provrider sadeln innan han köper den.det är nödvändigt.
säg det till dem i affären,man måste ju få testa den,försiktigt iaf. :)

jo jag vet, det är ju jätteviktigt.
helst skulle man ju vilja rida ett vanligt ridpass med den med det går ju inte :(.

de borde han någon provsadel av varje modell som man får låna hem :idea: ;).

men iaf, gör så att jag rider med ett vitt lakan under och med stigbuglarna under eller utan lite försiktigt och ser.

tack.

såg en annons om en sån sadel på annonsidorna, ifall du ville prov rida menar ja...
Köpoa sadel av dem är inget att rekomendera svårt att få byta osv. Man får köpa sadeln ta hem och prova utan att rida och sedan lämmna tillbax om den inte passade.

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Min häst har ändrat sig mycket i ryggen på sistone och plötsligt ligger både hopp- och dressyrsadeln i bakvikt. Speciellt hoppsadeln...
2
Svar
23
· Visningar
10 147
Senast: Andrii
·
Utrustning Hej på er! Håller på att leta sadel till min arabkille och vi har provat en hel del sadlar, ingen har passat så bra att jag ridit i...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Limaha
·
Utrustning Tänkte åka till affärn imorn och låna hem lite sadlar att prova. Mest för ett litet inledande test, då nuvarande sadel inte ligger bra...
2
Svar
37
· Visningar
4 091
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka