Griffin bom och grader / passform !

V

vivianogulvar

Jag har etter massor av om och men, målt min griffin haflinger sadel gång på gång. Den e vid i bommen. Jag får gradern til å bli lite åver 90, kanskje 95. Nån såm vet om dette e rett, eller høres d helt galt ut ?

Har oxo hatt lite problemer med sadelen, den kunna ha vore litt vidare, men da havner den på manken til min hast. D e snakk om en fjorda, med bred rygg och faktisk lite manke oxo *wow*. JAg vet inte hva jag ska jøre...leter efter ny sadel, nån såm har tips kansje, til ponniar med rett och bred rygg, och manke ?

Håps på svar !

MVH Vivian & Ulvar.

gå in på deras hemsida så har de en utförlig beskrivning om hur man mätas för bästa passform. Den är hur lätt som hels att följa och den stämmer bra. Jag följde den när jag skulle köpa ny sadel till min häst. Och sadlen passade perfekt.

Liknande trådar

D
Utrustning Hei! Håper dere kan hjelpe meg, da det er veldig vanskelig å få tak i en sadelutprøver her i Polen!! Jeg ønsker å ha en Stübben...
Svar
3
· Visningar
1 080
S
Utrustning Jeg har en kaldblodshoppe med bred og flat rygg og normalt ryggsvai. Fikk tak i en begagnad Griffin Haflinger/ cob allround 17,5"...
Svar
14
· Visningar
978
Senast: Sweet
·
S
Utrustning Jag har et kallblodstravar-sto som är MYCKET bred... 120 grader eller så... Hon har en wellington (i Norge heter de Windsor)...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: Centaur
·
S
Utrustning Jag har provat en Griffin haflinger/cob Dressur 17" X-vid på min islandshest, och båda bomvidden och bommens "svank" är okej :) MEN...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka