Green-Power Lucerne Light

cactuspower

Trådstartare
Någon som vet vad en säck kostar och hur många kg en säck innehåller, alt. kg priset? Hur ser värdena ut?

Sv: Green-Power Lucerne Light

Jag har ingen aning vad det kostar eller vad man skall ha light till.Man brukar väl köpa lucern för att få UPP hullet på dom?

Tack för svaret. Läste i någon tråd att det var 5% melass i light varianten, hur är det med den röda? Är det samma där? Vill ha foderalternativ med så lite melass i som möjligt.

Jag kan kolla på mina säckar i morgon.. hittar ingen exakt info hur mycket det är på nätet .men det är melass i den röda.

Det vore toppen i sånt fall :bow:
Skulle vara intressant och få veta hur stor del melass det är i.
Jag har också letat på nätet men hittar ingen info. om detta.

En tjej i stallet har Green Power men om det är light vet jag inte. Iallafall på den säcken står det 10% melass. Det var blått runt själva loggan...

Ifall det hjälper något.

om det är Blått runt loggan är det nog Fiber LUX hon har från samma märke.Det är inte luzern i den bemärkelsen.

Tack för svaret. Läste i någon tråd att det var 5% melass i light varianten, hur är det med den röda? Är det samma där? Vill ha foderalternativ med så lite melass i som möjligt.

Min häst får klåda av sockerprodukter, dessutom vill jag inte ha en massa sockerskiiit :devil: i maten! Men hur som jag hittade ett luzern från Kvarnbyfoder som är 100% melass fritt och hästen tycker att det är gott :bump: !!

Tack för svaren (samtliga ) . Jag vet att Kvarnbys är melassfritt, det är även det från Dangroent/Hippo och det ger jag nu men både detta och det som kvarnby har är ju pelleterat och jag skulle gärna vilja ha förslag på något sockerfritt alt. lucern med mindre mängd (max ca 5% melass i ) , som är i stråform - ej pelleterat.

Min häst får klåda av sockerprodukter, dessutom vill jag inte ha en massa sockerskiiit :devil: i maten! Men hur som jag hittade ett luzern från Kvarnbyfoder som är 100% melass fritt och hästen tycker att det är gott :bump: !!

Jag trodde att det var din häst som skulle äta.:p

Svarar alla: Jag förstår inte varför man ska ge hästarna en massa onödigt socker därför försöker jag undvika detta så gott det går eller åtminstone ge mindre mängder. Det är mycket färdigfoder m.m. som innehåller stora mängder socker och jag tror i de flesta fall det har negativa effekter. Jämför med människor..

Beror nog på var man köper den, har betalat allt från 90 kr till 130 kr.
Sen bör man undvika att släppa hästen på bete den första tiden, är man rädd för socker så är betet enormt berikad på glucoser i början.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 648
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10