Graviditetsförsäkring

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Clintan

Är det någon här som har, har haft eller tänker skaffa en graviditetsförsäkring? Är i valet och kvalet om jag ska. Hur resonerar ni?
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Jag får inte då jag har för högt blodtryck pga min graviditet :(

Försäkringen gäller inte då man verkligen skulle behöva den, som alla andra försäkringar :mad:
 
Sv: Graviditetsförsäkring

jag tog den som va gratis på trygghansa. har ingen aning om vad den är bra för. men man kanske borde skaffa sig en bra försäkring???
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Vi har skaffat Trygg-Hansas VäntaBarnförsäkring ifall något skulle hända kotten i slutet av graviditeten eller vid födseln. Dock är planen att teckna en ny "riktig" barnförsäkring i vårt vanliga försäkringsbolag så fort det bara går. Dvs inte vänta till sex månaders ålder, då VäntaBarn-försäkringen löper ut. Om någon sjukdom/skada har upptäckts under de sex månaderna kan det bli ett elände att få barnet försäkrat i fortsättningen.

Mamma/pappaförsäkringen som ingår i VäntaBarn ger jag inte mycket för - det är mest reklamfluffutfyllnad. 10 000 kr ersättning vid dödsfall och max 1000 kr ersättning vid eventuella förlossningsskador på mig, det kan jag ha och mista. Mitt liv är betydligt bättre försäkrat på annat håll.
 
Sv: Graviditetsförsäkring

ja vi hade. Trygg hansas vänta barn den som kostar 950 kr tror jag. Dagen efter dottern föddes ringde vi och tecknade försäkring på henne, då var första 6 mån gratis i.o.m man betalat gravidförsäkringen.... alltså man förlorar inget på det!
Vi hade tur där bara jag råkade ut för komplikationer så vi fick försäkra dottern på en gång.
Vi betalar 182 kr i mån för dotterns försäkring då har vi tilläggsförsäkring mot tex adhd, psykiska besvär osv. högsta belopp osv på allt.
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Jag tog gratis under vänta barn hos trygghansa, men stod också i valet och kvalet på den försäkringen för 950 kr. Tog aldrig den, ångrar mig i efterhand. låg kvar på BB i 2 veckor och förlorade över 1 liter blod. Då hade jag fått 1 000 kr + 500 kr per natt på BB. Hade känts bra i plånboken.

Men å andra sidan nu i efterhand känns det som om det kvittar, min dotter och jag överlevde trots de hemska komplikationerna, det är det viktigaste för mig i varje fall :) :)
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Tog Trygg Hansas VäntaBarn & MammaBarn (en var gratis en kostade 950:-).
Den som kostade pengar, täcker ju en hel del tills dess att barnet är 6 mån gammalt, vilket känns bra.
Har haft bekanta som haft användning för sina försäkringar vid komplikationer under förlossningen o.s.v..
 
Sv: Graviditetsförsäkring

knapplån.

Nu har jag skaffat den för 950 kr på trygghansa. är väl lika bra. annars händer det väl nått bara för att=/
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Naggur, var det stor skillnad i den som var gratis och den som kostade 950 kr??

Dvs, varför valde du den som kostade pengar?
 
Sv: Graviditetsförsäkring

jag tecknade den som va gratis direkt när jag fick reda på att jag va gravid. men den va inte särskilt omfattande. en livförsäkring för barnet och lite småsaker.

Den som kostar 950 täcker mycket mer. Tex skador vid förlossning, epelepci, cpskada, andra utvecklingstörningar, allergi, diabetes.
Livförsäking för både mamma. pappa och barn.

http://www.gravid.se/
Där kan du klicka dig vidare till trygghansas försäkringar och läsa mer=)
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Då jag arbetat i försäkringsbranschen tidigare säger min erfarenhet mig att det är ingen dum idé att försäkra barnet redan i magen.

Det finns förhållandevis rätt många barn som nekas försäkring pga olika riskfaktorer och för dem finns enbart fackets "medlemsbarn" försäkring kvar och den lämnar mkt att önska.

Försäkra barnet redan i magen så är barnet inne i försäkringssystemet.

Premien är en promille i jämfört med de ekonomiska hål som skapas om ngt händer.
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Egentligen hade jag bara viljat försäkra barnet. Jag har redan en olycksfallsförsäkring, men det verkar inte finnas. Tycker även livförsäkringen på barnet är fjuttig, 10 000,- (inte för pengar spelar någon roll i en sådan sits).
 
Sv: Graviditetsförsäkring

Vi fick ut bra med pengar på vår väntabarnföräskring eftersom barnen föddes prematur och vi fick ligga på sjukhus en månad, ca 6000 betalades ut. Barnen är nu försäkrade i en riktig barnförsäkring med maximala belopp, efter 4 årskontrollen tar vi beslutet om vi ev. vill sänka beloppen (man ska vara medveten om att det är mycket lättare att sänka än att höja belopp!).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 675
Senast: Tonto
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 123
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp