Gravidbrallor och överblivna ÄL-test..

Q

qrumelur

Först undrar jag över gravidbrallor. håller på och kollar på leggings med gravidmage som jag kan ha till tunika osv.
Men det finns ju massor av andra brallor också, typ "vanliga" jeans...
Hur fungerar det och när kan man börja använda det?

Jag kan inte använda mina jeans (är i v.11...) och går omkring i mjukisbrallor på jobbet - känns inte Ok (för mig!!).

Sen undrar jag vad tusan man gör med överblivna ÄL-test? känns så futtigt att de ligger där..f ast det kanske betyder värsta oturen att göra sig av med de nu när det är så tidigt eller nåt. *vidskeplig*

Sv: Gravidbrallor och överblivna ÄL-test..

Du far val ga och prova ett par mammabyxor? Det finns ju tusen olika modeller mm. Annars ar ett par leggings kanon. Det ar skont att ha nagot som skyddar undersidan av magen fran kalla vindar *har varit hoggravid pa vintern tva ganger* :)

Vad gäller ägglossningstesten, tja, ifall ni vill ha fler barn kan du ju spara dem?

Annars håller jag med vindvissla, kan du inte ha dina vanliga byxor längre så är det väl dags för mammabyxor, finns i de flesta större klädkedjor.

Jag gav bort mina ÄL-stickor i v.10 och fick missfall i v.11... :crazy: BEHÅLL DEM!

Inte för att jag är vidskeplig eller nåt.... :D

Min kollega hade ett par skitsnygga mammajeans med svart resår över magen och hon började med dem i v.12. Med en längre tröja så såg de ut som helt vanliga byxor. Tyvärr har jag ingen aning om vart de kom ifrån.

Jag hade vanliga leggins fram till v 34 minst tror jag... Fast under magen då. Kanske det är så att de är kalla nu på vinterna. Jag hade ju vår då :)
Det är ju inte så att de inte smiter åt vid knäna även om man köper en större stl heller direkt.
Mammakläder finns det inte så gott om i vettig prisklass tycker jag. Jag köpte ett par finbyxor, 1par jeans och mjuka raka byxor - väldigt sköna ;) Men de ser lite ut som joggingbyxor iofs.

Ang äl så tar de väl inte så stor plats. Jag vet inte ens vad de kostar nya men släng ut dom på tradera eller skänk bort :)

*kl*

Fy för missfall. :eek: nä, de tar inte så stor plats.. jag vet inte varför jag är så stressad över att de ligger där. Kanske för att jag känner mig så dum som laddade upp med en jättehög istället för att köpa så jag klarade mig en månad i taget.. ;) Men jag läste nånvart att det bara är 25 % som lyckas på första försöket även om man prickar ÄL så... trodde inte att vi skulle ha sån tur... ;)

Angående kläder.. åh, stora klädkedjor. Bor i skogen jag. :p
Får väl kanske ta en tur till storstan. Det ska väl bli lite julklappsshopping också antar jag. :)

Haha!

Jag blev ju gravid och skänkte bort min jättehög med stickor, som jag berättade, och fick därefter missfall.

Därefter kändes det lite dumt att be att få dem tillbaka så jag köpte en ny jätteladdning. Och behövde inte använda en enda en... ;) Men nu behåller jag dem!

Behåll äl-testen! Jag fick användning av mina förra veckan då jag misstänkte att det var äl på gång. Bebisen är 8 månader och jag har inte fått mens än. Det var som jag trodde, äl-testet visade positivt och jag vet vad jag har att vänta om knappa två veckor. Jätteskönt, eftersom man helst inte vill bli överraskad av en störtflod vid något dumt tillfälle! :idea:

Gravidbyxor väntade jag in i det längsta med att köpa, men så provade jag ett par och åhhhh vilken befrielse det var! Var i v 17 då tror jag. Ett tips är att ta till i storlek. Jag köpte en storlek större än normalt men det hade behövts två storlekar större. Så de sista 10 veckorna tvättade jag dom inte, för då hade de gått ihop så det inte fanns nån möjlighet att jag hade fått på mig dom. :p

Jag köpte två par mama jeans och ett par leggings på HM. köpte i min vanliga storlek och de satt bra hela graviditeten, även fast jag gick upp nästan 30kg. Annars så använde jag min vanliga leggings och strumpbyxor med långa tröjor eller klänningar till. :)

Jag köpte tre par begagnade jeans på tradera från H&M i min vanliga storlek och de passade perfekt under hela graviditeten (gick upp ca 12kg) på tradera. Jag trivdes kanon i dem :) Fick även låna ett par byxor av en kompis från H&M som var kanonsköna.. Tradera är ett hett tips annars, köpte hela min gravidgarderob där och det var bar mycket billigare än o köpa nytt, fick tag på kläder i riktigt bra skick med.

Därefter kändes det lite dumt att be att få dem tillbaka så jag köpte en ny jätteladdning. Och behövde inte använda en enda en... ;) Men nu behåller jag dem!

:D Vilken tur att du bara behövde använda en!!

Tack för tips om begagnat mm. :)

Angående storlekar.... Ja, hittils har jag gått ned 1,5 kg.. :crazy: jag har inte mått så där jätteruskigt illa faktikt. Ett par veckor bara.

Jag vägde 15 kg för mycket redan när jag började så vi får väl se var det slutar. jag är ganska van att ha kläder som är för stora för jag har gjort en rejäl viktminskning det sista 1,5 året. Ungefär varannan månad har jag känt mig superfräsch och fin i tajta brallor och välsittande tröjor, sen har jag sett ut som en hip-hopare igen... :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka