A

ambi

Fick låna ett anonymt nick så jag slipper avslöja för alla bekanta som finns på buke vad jag går och funderar över..

Jag tror att jag kanske är gravid! Eller kanske, jag vet inte riktigt..
Jag:
-Har i flera veckor känt mig uppsvälld och öm i nedre delen av magen. Typ som mensvärk.
-har fått väldigt ömma bröstvårtor
-har då och då lite illamående men inte så att jag kräks varje morgon.
-är något hård i magen
-hade en underlig mens sist, någon dag försenad och onormalt lite.

Kan det vara tecken på graviditet?
Jag har läst en massa på internet om graviditetstecken och tycker en hel del stämmer in på mig! Men man vet ju aldrig, kan ju inbilla mig också..

Ska göra ett test men tills dess så tänkte jag att det kunde vara skönt att höra vad ni tror?

Har inte haft direkt oskyddat sex men är ibland lite glömsk med pillrena och senaste tiden har jag varit utan piller då de tog slut och jag hela tiden glömmer att skaffa nya. Vi har kört på avbrutet nu när jag inte har tagit piller..

Sv: Gravid?

Det kan vara tecken på graviditet. Men det är ju omöjligt att tro varken det ena eller andra över nätet.
Man kan ha liknande tecken även när man bara fått för sig att man kan kanske är gravid.
Att testa är det enda sättet att veta.

Ja så är det väl.
Tänkte mer att mer erfarna bukare kunde säga om jag var helt ute och cyklade ;)

Är det bara på morgonen man kan testa eller funkar det dygnet runt?

Om du haft en blödning som ev inte var mens så borde du vara så pass långt gången att du kan ta testet när som.

Ja, mensen som inte var som vanlig mens hade jag för nästan tre veckor sen.
Ska in till stan senare, får testa ikväll..

Ursäkta om jag låter lite burdus nu men det dyker upp såna här trådar lite överallt: "kan jag vara gravid?"
En del postar till och med bilder på sina uppblåsta magar...

Jag blir lite irriterad på et här. Gör ett grav test. Är man gravid får man ett positvit resultat är man inte det så får man inte det.

Varför bygga upp en massa förväntningar/förhoppningar/farhågor utifrån sina symptom när man kan testa själv i lugn och ro....? och få svar DIREKT.
Det är ju inte så man måste skicka in teststickan och få svar efter tre veckor riktigt......

Vill man inte gå på apoteket och köpa ett test så kan man beställa på nätet, jättediskret avsändare och dessutom får man grejerna jättefort. I alla fall har jag fått det.

Ursäkta om jag låter lite burdus nu men det dyker upp såna här trådar lite överallt: "kan jag vara gravid?"
En del postar till och med bilder på sina uppblåsta magar...

Jag blir lite irriterad på et här. Gör ett grav test. Är man gravid får man ett positvit resultat är man inte det så får man inte det.

Varför bygga upp en massa förväntningar/förhoppningar/farhågor utifrån sina symptom när man kan testa själv i lugn och ro....? och få svar DIREKT.
Det är ju inte så man måste skicka in teststickan och få svar efter tre veckor riktigt......

Vill man inte gå på apoteket och köpa ett test så kan man beställa på nätet, jättediskret avsändare och dessutom får man grejerna jättefort. I alla fall har jag fått det.
(Jag håller med.)

Jag blir inte irriterad, bara fascinerad av att folk "tror" att man kan svara om de är gravida eller inte :D
Ännu mer fascinerad blir jag av de som kan gå jätte länge, veckor, och fundera på om de är gravida utan att kolla upp det när det faktiskt är precis som du skriver enkelt att ta reda på det :)

Jag blir inte irriterad, bara fascinerad av att folk "tror" att man kan svara om de är gravida eller inte :D
Ännu mer fascinerad blir jag av de som kan gå jätte länge, veckor, och fundera på om de är gravida utan att kolla upp det när det faktiskt är precis som du skriver enkelt att ta reda på det :)

Kanske är lite sensationslystnad känslan man är ute efter.
"kan jag vara gravid? ja, jag känner mig lite så där och så där.."

Jag har haft massor av teoretiska symptom jämt = PMS. Men de verkliga grav. symptomen som jag upplever nu är WAY ahed från PMS.... :crazy:

håller med...
när jag läste medicin under min utbildning inbillade man sig att man hade allt möjligt bara för man läste om det, ett tag trodde jag på allvar att jag hade en hjärntumör haha:D fast huvudvärken släppte efter 4 tentor och 15h läsning per dygn i två veckor... ingen hjärntumör där inte..

jag tror oftast oxå att vill man bli gravid inbillar man sig symtom och när man väl är gravid känns det inte riktigt som man är det. eller käns de helt annorlunda.. så har jag upplevt båda mina graviditeter iaf..

till ts: den enda som kan svara på det är ett gravtest! varför vänta??

håller med...
när jag läste medicin under min utbildning inbillade man sig att man hade allt möjligt bara för man läste om det, ett tag trodde jag på allvar att jag hade en hjärntumör haha:D fast huvudvärken släppte efter 4 tentor och 15h läsning per dygn i två veckor... ingen hjärntumör där inte..
Har för mig att det kallas för "studentsjukan". Förekommer även hos psykologistudenter.

Har för mig att det kallas för "studentsjukan". Förekommer även hos psykologistudenter.

Drabbar inte bara studenter. ;)
Jag har ALLT jag läser om. Jag är jättelydig. läste på 1177 i somras när jag hade diarré i en vecka och jag hade alla sjukdomar. :o :D

Kanske är lite sensationslystnad känslan man är ute efter.
"kan jag vara gravid? ja, jag känner mig lite så där och så där.."

Jag har haft massor av teoretiska symptom jämt = PMS. Men de verkliga grav. symptomen som jag upplever nu är WAY ahed från PMS.... :crazy:

Kanske är så, fascinerande är det i alla fall ;)

*KL*

också så klassiskt. En sån här TS skriver aldrig något mer än sitt inlägg om alla symptom...

Liknande trådar

Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: Tora
·
Övr. Barn Hej, anonymt nick.. Jag skulle behöva lite hjälp att dividera detta med er som har lite mer koll än mig. Jag har aldrig varit direkt...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Brio
·
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 304
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 050
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023