Gravid och enselagekörning???

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Är väldigt nervös inför sommaren när höenselaget måste in..... Klarar man att sitta och guppa på en åker i 7e månaden? Måste inte klara mer än att sitta och dra i ett snöre men tänker att det kanske är väldigt obehagligt att sitta på en guppig åker??? Hur har ni andra skördare klarat er när ni har varit gravida??? :confused:
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Jag har inte varit med och kört ensilage, men jag körde häst i travvagn tills jag var i 8:e månaden. Ibland när banan inte var sladdad ordentligt eller frusen (så det blev som en tvättbräda) så var det *INTE* skönt om jag säger så. Det gjorde rejält ont och jag kunde till slut inte köra längre på träningsbanan utan bara inne på själva travbanan. Sedan tog det stopp.

Har hört en skröna (MEN jag vet ju inte om det är sant eller om det är skrämselpropaganda) att man på 60-talet åkte cykel snabbt på järnvägsspår (emellan spåren alltså) för att få missfall (istället för abort). Väldigt mycket skröna över det hela, men jag kan ju säga att det kändes lite så när jag körde häst (och då hade jag ändå vagnar med mkt fjärdring och stötdämning i), så jag la av.

Men det är ju så här att varje kvinna är individuell och det går inte att säga att bara för att jag tyckte det var obehagligt, så gör du det med! Du måste känna efter själv och det är ju inte dags än, så vänta och se och oroa dig inte för mycket! :)
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Jag körde traktor tills jag inte fick plats..... :smirk: Var då i 8:e månaden och det gick bra... Fast jag satt inte på någon åker och pressade.... Fick min dotter i början av Juni (00) så skörden hade inte börjat! Men jag körde lite balar till korna då och då....
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Kan du inte sköta plastningen istället ? :idea:
Bara att trycka på en knapp och räkna antal varv :)
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Jag guppade i traktor, när jag var 7-8 månaden och det gick väl bra, fast jag fick oftare sk "förvärkar" och magen blev med jämna mellanrum stenhård. Inga problem enligt BM, men jag pausade i alla fall en stind i traktorkörandet när det blev så. Inte för att jag var orolig för att det var "farligt" utan för att det var så :devil: oskönt
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Troligen går det alldeles utmärkt som för de som svarat ovan, men tyvärr kanske det inte går alls så försök fixa med en reservplan om det skiter sig.

Själv har jag 6 veckor kvar och kan inte göra någonting längre (inte ens borsta hästen i 5 minuter går), superenerverande men det är bara till att knipa och ligga ner. Man vill ju inte gärna föda för tidigt. Det är individuellt och olika för varje graviditet efter vad jag förstått...
 
Sv: Gravid och enselagekörning???

Tack för era svar...... Jag hoppas och ber till gud att det ska funka även denna sommar, jag har ju inte så mycket val känner jag antingen köra eller ta bort hästarna då jag inte har råd att köpa allt grovfoder som går åt till mina 5 hästar. Pappa hjälper mig alltid, det är ju hans åkrar och maskiner vi använder, han förstår säkert att jag inte skulle klara det men det skulle ändå kännas som jag svek honom.
Han skulle inte klara det själv och någon annan finns ju inte som kan det hela. Men kanske skulle det gå bättre med plastningen........
Ush detta kommer vara mitt och sommares största bekymmer.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 796
Senast: Thaliaste
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 283
Senast: Madalitso
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp