Gravid guppyhona!

S

Sanna8

Akvariegalning som man e... Har några frågor till er som också har guppys som ska få/har fått yngel.
Jag har en hona som under ca 3 veckor (kanske mer) har blivit supertjock. Hon ser liksom uppblåst ut. MYCKET större än de andra honorna.
Nu undrar jag, hur kan man säkert se att hon är dräktig? Och hur länge? Har läst att dom är "dräktiga" i ca 3 veckor, kan de stämma?

Flyttade över henne till yngelburen idag (va orolig att hon ska föda i de stora akvariumet, då blir ju ynglen uppätna :( ) ifall de kommer yngel snart. Första verkade hon stressad men så la jag ner en liiiiten bit av en algätarkaka. Då blev hon lugnare när hon hade något att leka med. Kan man ha henne ensam där?

Hoppas det finns fler "guppy-nördar" därute som kan hjälpa mig :bump:

Sv: Gravid guppyhona!

Ja du kan ha henne ensam i yngel karet.Men även hon äter sina avkommor så du får ta bort henne från karet när du tror hon ynglat färdigt.

ha mycket växter på botten å upp mot ytan där ynglerna kan gömma sig. har ca 17 yngel i mitt akvarium är ca 2-8 st som brukar klara sig från föräldrarna om man har mycket gömställen.

Klart dukan ha henne ensam:P de e de som är poängen med det.. de brukar föda under natten så på morgonen rek jag att flytta henne..
Ha sedan ynglena i karet några veckor..

När en guppy är dräktig, syns det vid buken den blir rund och oftast mörk(svart)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 654
Senast: Suspiria
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 040
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve