Gravid, falsk positivt HIV svar igen...

F

fr_majo

2007 var ja senast gravid gjorde då standard HIV test, första provet visade falsk positiv, andra provet negativ.

Nu har jag gjort HIV test igen i samband med graviditet, samma sak igen, falsk positiv, och nu väntar jag på att få göra ett nytt prov igen.

Har någon annan varit med om detta? falskt positivt svar? BM frågade mig om jag var utsatt för HIV smitta, mig veterligen inte.

Sambon har tidigare tagit HIV test med negativt svar.

Hur kan de vara möjligt att man 2 ggr får falskt positivt svar? Börjar som bli smått orolig....

Sv: Gravid, falsk positivt HIV svar igen...

Testet i sig testar inte huruvida du har HIV eller ej utan testar antikroppar.
Det finns andra orsaker an HIV som gor att du far utslag pa antikroppar, dvs ett (falskt gentemot HIV) posetivt svar.

Far du utslag pa det forsta testet sa gors ett dyrare test for att testa just HIV.
Det andra testet ar 100% sakert. :)

Att de vill vanta med det andra testet ar for att antalet matbara antikroppar kan vara for lagt upp till 6 manader i undantagsfall.

Att du fatt nagot sa ovanligt som falskt posetivt en gang till beror sakert pa samma anledning som du fick det forsta gangen.

Oroa dig inte!

Jag visar alltid positiv på hepatit-c prover, vid första provtagningen. Den första visar bara att jag har antikroppar. Gör man sedan en provtagning till efter aktiv smitta, eller vad de nu kallar det, så visar det att jag inte har någon aktiv sjukdom.
Har fått det förklarat som att jag har antikroppar mot sjukdomen, så jag borde väl ha varit utsatt någon gång??, men att jag inte har någon aktiv sjukdom, och ingen blodsmitta, det är alltså utläkt.
Ingen aning om när jag skulle kunnat komma i kontakt med hepatit C smitta. Men jag har gjort många tester för det här, alltid med samma resultat. Fördelen är väl att jag är immun mot just den här varianten av hepatit C. Synd bara att det finns fler...

Jag fick ett falskt positivt HIV-svar som 17-åring. Inte kul vare sig för mig eller för min stackars pappa som fick hämta en hysteriskt gråtande dotter för att åka ner och göra ett nytt prov (negativt).

Ok tack för vettigt svar, min BM sa enbart, är du utsatt för HIV smitta? och när ja frågade varför de visade falskt positivt, så sa hon oroa dig inte, men fick aldrig en vettig förklaring.

Lite lättade oron, men inge kul och få ett sådant svar....

Inte kul när proverna spökar.. hepatit är ju inte heller att leka med...

När jag fick min dotter skulle jag föda i ett annat landsting än det jag var skriven vid men det hade blivit något fel och min journal hade blivit skickad till det sjukhus jag egentligen tillhörde, mycket bättre nu när man får ha med sig sin journal själv. De hade iaf inga testresultat på mig så ett snabb HIV-test togs direkt när jag kom in och det visade positivt men som tur var upplyste de inte mig om det förrän efter förlossningen utan sa bara att det hade blivit något fel och tog om proverna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 677
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 404
Senast: GotAsecret
·
A
Övr. Barn Skriver med anonymt nick, då jag tycker det här är lite personligt :cool: I början av februari hade jag skyddat sex (kondom) med min...
Svar
17
· Visningar
3 325
Senast: AnonymaJag
·
V
  • Låst
Övr. Barn (Ännu en anonymis, vill ej berätta vem jag är än) Jag är kanske gravid. Vet inte säkert. Skitjobbigt... Så här är det: Tog ut...
Svar
11
· Visningar
2 669
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka