Grav ormon kvar efter MF /när efter MF kommer ÄL i gång?

ako

Trådstartare
Jag misstänker att jag hade ett mycket tidigt missfall i slutet av mars, alltså för en dryg månad sedan - så tidigt att jag inte ens hade fattat att jag var gravid. I går fick jag ett infall att göra ett grav test och plussade svagt. Undrar nu så klart om det är så att plusset kom av det eventuella tidiga missfallet (kollade inte upp något då, tyckte inte det var något att lägga energi på) eller om jag har haft ÄL och blivit gravid (igen?) sedan dess.

Självklart är det ju bara att vänta några veckor och se vad som händer, men jag är ändå lite nyfiken. Har inga symptom direkt, och minns faktiskt inte när de började komma med första barnet (som är 2,5 år nu). Tror det var lite senare, typ v 6 -7 eller så.

Tack på förhand :)

Sv: Grav ormon kvar efter MF /när efter MF kommer ÄL i gång?

Nu är det så länge sen, men en bekant till mig låg inne när hon fick missfall. Och de tog blodprov på henne för att se att hennes kropp "avslutade" graviditeten och vad jag minns så sjönk halten hormon för henne snabbt.

Jag hopas det är en bebis där inne.

Tack, tack! Det hoppas jag med (men än är det ju hur som helst väldigt tidigt). Skulle kännas lagom med ett syskon framöver.

Jag hade mitt första missfall två dagar efter att jag tog grav.test, jag tror det var v.5, alltså jättetidigt. Testen slutade ge utslag redan efter en vecka, max två. Är det så tidigt så är det förmodligen inte heller så mycket hormoner i omlopp ännu.

Det "positiva" är, vad jag förstår och har hört, att det är lätt att bli gravid snabbt igen efter ett missfall. Så var det för mig efter mitt andra missfall som jag hade i v.11. Tre-fyra veckor efter att jag slutat blöda började jag ta ÄL-test för att se när nästa ÄL skulle tänkas bli (hade inte känt av det än). ÄL-testen var positiva och fortsatte vara det i en hel vecka så jag blev lite fundersam och gjorde ett grav-test. Som var positivt! :laugh: Det gick så snabbt att bli gravid på nytt att jag inte märkte det själv ens!

Jag tror det är bebis gå g... ;)

För mig var grav. testet negativt när jag slutat blöda efter MF. Jag hade också ett svagt plus en månad senare. Nu ligger en sexveckors kille och sover bredvid. ;)

Jag tror stenhårt på bebis! :)

Grattis till den lille :)!

Oj, det där kan nog vara välrigt olika med hormonnivåer. Jag har haft tre missfall mellan våra två pojkar och mn kropp håller kvar HCG-hormon länge. (tror det heter HCG). Om jag har fattat det hela rätt har man kvar det så länge det finns små rester kvar i livmodern. Jag har dock hela tiden fått kollat med blodprov och ultraljud. Inga gravtest här inte,, min läkare vägrade "släppa" och ville hela tiden ha koll.

Ett av missfallen slutade med skrapning, men det gick bra det med. Sov så gott så...

Jag hopppas som de andra att det är något nytt, rent, helt och fint som växer därinne. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka