grässtrå i näsan!

MinIan

Trådstartare
23433381.jpg

Hur är det möjligt egentligen?
vågar man ge dom kattgräs nu för tiden om det far upp i näsan på dom?
men det kan ju inte vara vanligt att det blir så. eller?
för det blev ju inte billigt tack vare det där grässtrået :crazy:

Sv: grässtrå i näsan!

Det är inte så ovanligt att dom får grässtrån som går upp bakvägen, det lägger sig mellan mjuka gommen och den hårda gommen och måste därför oftast opereras ut. Det är naturligt för katter att äta gräs så jag slutar inte ändå, man får bara hoppas att dom får ner dom rätt väg :)

opereras!!?? :eek:

denna gången drog han bara ut den samma väg som den kom.. men det är väl inte jättevanligt att dom frå det ändå?
för det är iaf första gången jag har sett nått sånt där :p

Jag har jobbat hos veterinär och så ovanligt är det inte, men det händer ju inte varje dag. Själv har jag haft två katter som lyckats få upp det på fel ställe, den ena fick sövas ner och plocka bort det och den andra fick till slut bort det ändå, det löses ju upp till slut (han hade inga större besvär av det).

jasså? ja när jag var hos vet med min katt nu så kunde det sluta illa med infektioner och allt sådant, om det satt där länge. man får hoppas att om han ska få mer grässtrå i näsan så att det kommer så man kan dra ut det själv ;)

Inte helt ovanligt.
Vad betalade du?
Om man inte tar ut det brukar det så småningom komma ut genom näsborren o det blir infekterat. Infektionen brukar dock släppa av sig själv när strået är avlägsnat.
PL

Hur märkte du det? *har aldrig hört talas om detta tidigare*

När det hände min ena så märkte jag det på att hon ¨kraxade¨ och småhostade, särskilt i samband med att hon åt. Hon började också lukta lite unket ur mun och nos.

ja det kostade ju runt 900kr.
men jag hörde då jag kom hem att jag kunde ha gått till vetrinär X som är privat och då hade det kanske gått på 300kr :p
aja :angel:

min katt hostade/nös och gick runt och svalde helatiden. som att han hade nått i halsen som satt fast.
och så luktade det skit ur hans mun :crazy:
när han hosta/nös kom det lite gult ifrån näsan = varet.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
676
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama