gräsmunkorg??

M

malört

Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:

Har bestämt för mig att jag sett nåt munkorgsliknande i en (ev. gammal) Börjes-katalog... Men det kanske är sådana där som hindrar dem från att äta över huvud taget? :confused:

nä, hästarna kan äta 30% eller nåt liknande av vad dom hade kunnat äta annars..

jag är inte säker alls på hur många procent det var, men det skiljer en hel del iaf.

Jag köpte min på favorithästaffären, de finns lite överallt.

Fungerar KANON på min ponny, är allra finast på sommaren när hon inte får i sig för mkt mat. Måste ge lite extra proteiner men det kan jag leva med, den feta ponnyn mår mkt bättre som smal...

Hör med, jag tror det är Moniq, hon har en superduperlösning på detta, en munkorg som man gör själv och fäster på grimman

Jag gjorde en sådan förra sommaren, så tusen tack till den som uppfann det hela :bow:

samma här, hellre en välmående häst i lagom hull än en "fästing".. Jag väntade alldeles för länge innan gräsreduseraren åkte på i somras, men i år åker den på tidigare OM det behövs!

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Pegasus63
·
R
Kläder & Bli fin Jag ska ha denhär kjolen imorgon och jag undrar om nån har tips vad som skulle passa att ha till den. Inte för jag kommer vara på nåt...
Svar
3
· Visningar
496
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka