Gräs reducerare!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

TeamWahlund

Vad anser ni om "munkorgar" så att hästen/ponnyn inte kan få i sig så mkt gräs?

Sv: Gräs reducerare!

Själva iden är nog inte så dum. Men jag skulle aldrig våga ha den på eftersom jag aldrig vågar ha grimman på i hagen.

Det är så lätt att pållen fastnar med ett bakben när den ska klia sej.

Sv: Gräs reducerare!

Jag tycker som Popcorn, att idén i sig nog inte är så dum. Men även jag är ju en av dom som inte gillar att ha grimma på hästen i hagen, så...

Jag skulle hellre ha hästen i en hage som inte har så mycket gräs i sig, eller kanske vänta med att släppa hästen på själva grönbetet tills de andra hästarna betat ner en del av det, så att mängden som är kvar inte har så stor "påverkan" på min häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: skiesabove
·
Hästvård Tråkiga hagar runt om i landet. Hästarna/korna/fåren har inget skygg från sol el. regn 😢😢 Många gånger inte ett träd, inte en buske...
2
Svar
31
· Visningar
2 483
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 125
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka