Granngården protein special

Ladybug

Trådstartare
Någon som hört om granngården ska sluta med protein special?
Jag ger det till min häst för att öka på proteinet, vad ska man då ge istället? Krafft muscle up är enda alternativet?

Jag som tycker protein special varit så bra...
 
Någon som hört om granngården ska sluta med protein special?
Jag ger det till min häst för att öka på proteinet, vad ska man då ge istället? Krafft muscle up är enda alternativet?

Jag som tycker protein special varit så bra...

Jag har ingen aning om huruvida GG ska sluta sälja/producera det , men det är ju ungefär exakt samma som Kraffts ang innehållet och värden så skillnad ang att fodra med det ena eller andra är noll .

Om du vet vad ditt grovfoder innehåller och vill åt just extra protein så finns ju bättre lösningar än bägge de likvärdiga du tar upp .
Soja eller potatisprotein .
 
Jag har ingen aning om huruvida GG ska sluta sälja/producera det , men det är ju ungefär exakt samma som Kraffts ang innehållet och värden så skillnad ang att fodra med det ena eller andra är noll .

Om du vet vad ditt grovfoder innehåller och vill åt just extra protein så finns ju bättre lösningar än bägge de likvärdiga du tar upp .
Soja eller potatisprotein .

Ja, jag är sugen på att fodra med potatisprotein, men det verkar så svårt att få tag på det?
 
De har bytt ut protein special mot ett nytt "förbättrat" foder som de kallar elit proteinspecial. Stärkelsen anges nu till 6%. Det nya innehåller tyvärr sojaolja.

Magnesium är höjt och fodret innehåller aktiv jäst i form av Levucell. Hur mycket jäst har jag inte hittat någonstans.
 
De håller väl på att göra om sina foder bara, vissa av de gamla ingår numera i elitfodret istället. Vi fodrar med protein pellets från dem fortfarande och köpte en säck senaSt för någon vecka sen till unghästen ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
505
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Amk
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp