Gråbo - är det ok?

Houdinie

Trådstartare
Jag vet att Gråbo är starkt allergiframkallande för människor, men hur är det med hästar?

Vi har massor av Gråbo i hagarna och hästarna verkar gilla det ock käkar det med glädje.
Är det ok, eller bör jag ge mig ut med röjsågen?
 
Min häst är allergisk mot Gråbo, men jag vet inte hur nyttigt respektive onyttigt det är för hästar i vanliga fall. Om hästarna har tillräckligt med "vanligt" gräs i hagen (så att de inte går hungriga) brukar de inte äta sådant som inte är bra för dem. Så om du har bra bete och hästarna ändå äter av Gråbon hade jag inte varit särskilt orolig.
 
Min eksem märr är väldigt glad i gråbon...på vägen till hagen så snappar hon åt sig så mycket hon hinner...har också funderat över detta :confused:
 
Det är samma med min eksemvalack han vräker i sig gråbo så fort han kan! Men jag har inte sett att det skulle förvärra eksemen eller ge andra symptom på honom.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 313
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
386
Senast: Migo
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 520
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp