GPS-halsband

Stinaelin

Trådstartare
Hej!
Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt tycker ni?

Tittade på en GPS nyckelring som hette Sign smart bluetooth Finder, funkar till husdjur står det. Nån som testat?
 
Hej!
Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt tycker ni?

Tittade på en GPS nyckelring som hette Sign smart bluetooth Finder, funkar till husdjur står det. Nån som testat?
Jag har Tractive till mina två och är väldigt nöjd med dem! :)
 
Tänk om de kunde lägga till funktion så katterna lättare vet var de skulle sätta sig och vakta på mössen!

Tänkt länge jag skulle vilja ha gps på katten. Numer går han ingenstans gammelman, men när det blir en yngre förmåga så.
 
Säger oxå tractive, fast jag har min på hunden 🫣 Bra batteritid, appen är riktigt bra tycker jag!
Skönt att kunna dela position med andra vid behov, och att den inte behöver vara inom blåtandsavstånd för att kunna läsas av (nyckelringen du tittar på hade en räckvidd på 50meter bara).
 
Kollar just nu på gps katt.
Men vill ha utan dyrt abonnemang.
Viktigt att det är 4 G.
Funderar på TK-911 PRO G4, dyrare i inköp men gratis abonemang.
Har just fyllt en tändstiksask med salt = 38 gr som jag skall sätta på simbas halsband.
Får se vad han tycker om det. Går han bananas så är det ingen ide att köpa. Men han är ju en 7 kg klump så det funkar nog.
 
Kollar just nu på gps katt.
Men vill ha utan dyrt abonnemang.
Viktigt att det är 4 G.
Funderar på TK-911 PRO G4, dyrare i inköp men gratis abonemang.
Har just fyllt en tändstiksask med salt = 38 gr som jag skall sätta på simbas halsband.
Får se vad han tycker om det. Går han bananas så är det ingen ide att köpa. Men han är ju en 7 kg klump så det funkar nog.
Tractives billigaste abonnemang kostar inte ens en femtiolapp i månaden om jag minns rätt.
Det finns även prova-på-varianter innan en bestämmer sig; t.ex. ifall katten vägrar ha halsband.
 
Det stämmer 5-6 dagar på smartcat och upp till 7 dagar tractive.
Beror lite på hur man använder den antar jag dessutom.
Vår katt är inne på nätterna så då tar vi av halsbandet
Tractive 4 g är bra mycket större än smartcat 4 G.
Efter ca 1,5 år blir det dyrare med tractive pga abonnemang
Då har smartcat betalat sig med det högre priset utan abonomang på app.
När det gäller funktion så är dom nog lika bra.
 
Hej!
Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt tycker ni?

Tittade på en GPS nyckelring som hette Sign smart bluetooth Finder, funkar till husdjur står det. Nån som testat?
Jag har airtags på mina hundar. Fungerar dock inte ute på vischan om det inte finns någon Apple-enhet i närheten men bra om man bor i ett samhälle och särskilt om katten inte rör sig väldigt långa sträckor.
Fördel att de bara har en engångskostnad på ca 300 kr och vikten är endast 11 gram.
Nackdel att du inte kan följa hur djuret rört sig bakåt i tiden utan enbart var djuret är nu.
 
Hej igen!
Det var ju kul i ca en vecka, så tappade hon bort den. Då kunde vi hitta den genom att se på kartan var ungefär den var och sedan spela ljudet så vi kunde lokalisera den.
Nu har hon tappat det igen, och den säger "ingen GPS". Snart är batteriet slut och då är det väl kört på riktigt. Känns riktigt surt då en betalar i förväg 70 kr/mån i två år. Det är ju helt bortkastat utan GPS-en. :mad:

Vad kan en göra?
 
Hej igen!
Det var ju kul i ca en vecka, så tappade hon bort den. Då kunde vi hitta den genom att se på kartan var ungefär den var och sedan spela ljudet så vi kunde lokalisera den.
Nu har hon tappat det igen, och den säger "ingen GPS". Snart är batteriet slut och då är det väl kört på riktigt. Känns riktigt surt då en betalar i förväg 70 kr/mån i två år. Det är ju helt bortkastat utan GPS-en. :mad:

Vad kan en göra?
Skriv till dom och fråga? Det känns som att gps inte går igång om den är tillräckligt nära hemzoonen? Vad säger historien?
 
Hej igen!
Det var ju kul i ca en vecka, så tappade hon bort den. Då kunde vi hitta den genom att se på kartan var ungefär den var och sedan spela ljudet så vi kunde lokalisera den.
Nu har hon tappat det igen, och den säger "ingen GPS". Snart är batteriet slut och då är det väl kört på riktigt. Känns riktigt surt då en betalar i förväg 70 kr/mån i två år. Det är ju helt bortkastat utan GPS-en. :mad:

Vad kan en göra?
Jag säger också kontakta supporten på Tractive!
De svarar ofta fort och är väldigt hjälpsamma. De kan ge dig en sista position med exakta koordinater.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 998
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 502
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 995
Senast: Migo
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 198
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp