Gos & kel !

tindra

Trådstartare
Jag blir alldelles till mig, haha.

Tvekade ett tag på om det faktiskt var det bästa att bara låta mina vildisar vara och komma till mig när det passade dem. Visst har vi lekt fram kontakt (tex genom lek fått upp dem i knäet osv) och nån liten klapp har jag stulit men mer än så har det inte varit.

Nu sedan förra veckan har tossan och jag en ny kvälls- och ibland morgonrutin...

När de tre gosar med varandra (alltså buffar huvuden, stryker sig och kurrar) sätter jag mig på huk och sträcker ut handen så kommer hon springandes och gnider huvudet och överläppen mot handen och stryker sedan hela kroppen mot den så jag får klappa från huvud till svans. Sen slingrar hon runt mig fram och tillbaka och upprepar det ett antal gånger...

Är så glad att ha fått bekräftelse på att det fungerat med åtminstone en utav dem. Nu gosar vi i alla fall ett antal minuter per kväll (tills hon blir på bushumör och måste attackera dashy).

closeup.jpg

Så mjuk och len kissepäls!

Var bara tvungen att få dela med mig av framsteget, lillpojken (dash) och mamma katt närmar sig så smått de med när de ser tossan gosa med mig så det kommer tids nog skulle jag tro :)

Sv: Gos & kel !

Gud vad härligt, grattis! :laugh:

Det är verkligen helt underbart när men gör framsteg och de börjar vilja umgås med en. Jag blev alldeles tårögd av lycka första gången jag fick klappa min skyggis-Narcissa, efter ett halvår i samma hem. Nu nio månader efter att hon flyttade in börjar hon verkligen bli en gosegris, hon kommer självmant fram och vill bli klappad flera gånger om dagen. Jag får till och med gosa silkeslen mage ibland. :love: Inte illa för en katt som var så rädd att hon inte ens vågade sig ur transportburen på flera timmar när hon kom.

Jag är jätteglad att jag valde att skaffa skyggisar, det ger så otroligt mycket när man lyckas vinna deras förtroende.

Ja det är underbart :D

Blir så glad bara av att se dem, haha. Men visst har jag suttit här och det har bara ryckt i händerna av vilja att klappa - så nära men ändå så långt borta. Och nu får jag äntligen göra det :)

Jag ångrar inte en sekund att jag anmälde mig som jourhem, det har varit enormt givande och kul att se hur de utvecklas och även att som nu få bekräftelsen att jag med duger att gosa med :p

Grattis till framstegen!
Jag är akuthem sedan 3 månader tillbaka åt en riktig vildkatt men nu för tiden kan hon äta med ryggen åt mig när vi är i samma rum, hon nosar även på mina händer så fort jag sträcker fram dem och vi leker tillsammans. I början så fräste hon åt en så fort man tittade på henne och slog ofta till en med tassen, det gör hon ibland nu med men hon använder aldrig klor.
Det värsta är att vi måste lämna bort henne över sommaren. :(

Min vuxna vildkatta fräser fortfarande (efter 6 månader) om jag överraskar henne ... men annars kommer hon fram och hälsar och springer inte iväg när jag kommer utan sitter kvar och hävdar sitt utrymme :)

De små var ju bara 8 månader när jag fick dem så trots att de var helt vilda (födda i det vilda, vilket den äldre med är) så hade de lite lättare än den stora.

Mina flyttar i slutet av månaden :( har inte ekonomin + ska flytta till mindre och är allergisk med ..(även fast det har funkat jättebra med dem, känner bara av allergin när jag är förkyld)

Kommer sakna dem så sjukt mycket, de är mina nu känns det som.. känns som jag sviker dem nu när de gjort mig till en del i flocken och vi lever i symbios..

De äter när jag äter osv.. supersött verkliga rutin djur..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka