S
SomethingCorporate
Jag vet att det finns gamla trådar om detta och jag lovar att jag läst igenom dom (och googlat) men känner mig ändå väldigt vilse..
Vi funderar på att göra en ridbana utan att plöja ner allt för mycket pengar i den.
Ridbanan kommer användas MAX 7 timmar i veckan och det är det absoluta maxet.
Troligvis kommer ridtimmarna ligga på en 3-4 timmar.
Och funderingar gäller givetvis underlaget.
Vi bor på lera, och tyvärr rätt blöt lera.
Stället vi valt är dock lite torrare och men att att lägga duk (har troligtvis fått tag på viraväv) är ett måste annars kommer gruset/sanden försvinna rätt bra.
Men hur mycket trot ni man måste lägga på och vad? Marken i säg är ju ganska mjuk.
Ska tillägga att vi kommer shackat av lite grann för att jämna till och bli av med lite buskar och skräp som står där.
Om det har någon större betydelse vet jag inte men ridbanan kommer till 99% användas till western/dressyr, och skulle jag få för mig att hoppa är det något skutt på 50 cm .
Vill ha alla klokas åsiker.
Vi funderar på att göra en ridbana utan att plöja ner allt för mycket pengar i den.
Ridbanan kommer användas MAX 7 timmar i veckan och det är det absoluta maxet.
Troligvis kommer ridtimmarna ligga på en 3-4 timmar.
Och funderingar gäller givetvis underlaget.
Vi bor på lera, och tyvärr rätt blöt lera.
Stället vi valt är dock lite torrare och men att att lägga duk (har troligtvis fått tag på viraväv) är ett måste annars kommer gruset/sanden försvinna rätt bra.
Men hur mycket trot ni man måste lägga på och vad? Marken i säg är ju ganska mjuk.
Ska tillägga att vi kommer shackat av lite grann för att jämna till och bli av med lite buskar och skräp som står där.
Om det har någon större betydelse vet jag inte men ridbanan kommer till 99% användas till western/dressyr, och skulle jag få för mig att hoppa är det något skutt på 50 cm .
Vill ha alla klokas åsiker.